Електрофичовци или AC/гръм/DC

Теми свързани с любимият ни Фиат 126п
DeYaN
сър Фичо
Мнения: 3027
Регистриран: 13/08/2005, 02:35
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Електрофичовци или AC/гръм/DC

Мнение от DeYaN »

Малко за силата на тока :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=UAYrsEOxqYc


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...
DeYaN
сър Фичо
Мнения: 3027
Регистриран: 13/08/2005, 02:35
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Електрофичовци или AC/гръм/DC

Мнение от DeYaN »

Колко еко всъщност са екоколите?

Електромобилите може да замърсяват повече околната среда, отколкото традиционните возила, твърди нови изследване

05 октомври 2012, 16:28

Екологичните коли може да се окажат не толкова щадящи природата, колкото се предполагаше. Изследване на Норвежкия научно-технологичен университет твърди, че електромобилите може да нанасят повече щети на околната среда, отколкото колите на бензин и дизел, съобщава BBC.

В сметките си експертите за първи път отчитат емисиите въглероден диоксид, отделяни при производството на тока, задвижващ електромобилите. Вредните газове нарастват значително, ако за производството на електричеството се използват въглища, подчертават норвежките специалисти.

„Токсично” може да е и самото производство на екоколите. Вредата от тяхното производството е около два пъти по-пагубна за околната среда, отколкото при традиционните автомобили, посочват авторите на изследването.

Това е така, защото за производството на батериите и двигателите им се използват голямо количество токсични суровини като никел, мед и алуминий.

Все пак, ако електроавтомобилите се задвижват от ток, получаван от по-екологични източници, то тогава има смисъл да се мине на такива коли, коментират експертите.

В страните, които разчитат на традиционни енергийни източници обаче, електроколите нанасят повече вреди, отколкото са ползите от тях, отбелязват още норвежките специалисти.

:arrow: Източник!
=======================================================

Не се поддавайте на провокации!!! :mrgreen: Някои учени търсят под вола теле, само и само да са интересни или да оправдаят подхвърлените им от петролното лоби трошици.

Двигателите на автомобилите се правят от еко-матрял като дърво и кирпич, те не са чували за алумин (най-токсичния за производство метал), нямат акумулатори... хич, а мед не ползват, защото компютрите на колела, наречени "модерни автомобили", позлват калчища вместо медни проводници, вървящи на снопи по-дебели от шпек "Бай Вълчо" под формата на паяжина из цялата таратайка, дето има толкова електрически джаджи от първа необходимост като 15 тонколони, 5 плазми, чесалка за ... кой на кво го сърби и т.н. :wink:

Производството на петролните горива е съвсем безвредно, а танкерите, с който са пълни моретата хич не бълват облаци от нафта, да не говорим какво изливат във водата... По логиката, че произведеният на въглища ток замърсява..., ми начи, требе да спрем да ползваме компютри и мобилни телефони, щото и те на въглища се захранват :mrgreen:

Аре! Чакаме пловдивско-пазарджишка дръпка скоро :D


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...
DeYaN
сър Фичо
Мнения: 3027
Регистриран: 13/08/2005, 02:35
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Електрофичовци или AC/гръм/DC

Мнение от DeYaN »

Китайската автомобилна компания Build Your Dreams подписа договор с компания "Булминерал" за построяването на завод за електрически коли и автобуси в българския град Брезник, съобщи Франс прес.

Двете компании ще основат общо дружество, което ще произвежда между 40 и 60 електрически автобуса на ден.

Build Your Dreams е един от най-големите в света производители на акумулаторни батерии и на батерии за мобилни телефони.

Медии отбелязват, че акционер в компанията с дял от 10% е американският милиардер Уорън Бъфет.

Инвестицията в Брезник се предвижда да бъде в размер на 135 млн. евро и да осигури 150 нови работни места, посочва Агенция "Блиц". Производството се очаквало да започне още тази година.

http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=5363351


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...
DeYaN
сър Фичо
Мнения: 3027
Регистриран: 13/08/2005, 02:35
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Електрофичовци или AC/гръм/DC

Мнение от DeYaN »

Будапеща въвежда електрическите автобуси


Радко Ханджиев

4. Юли 2016


Отскоро гражданите и гостите на унгарската столица са приятно изненадани от новата транспортна придобивка. В центъра на Пеща например се качвате на номер 16А, автобусът преминава по знаковия Верижен мост, с лекота набира скорост по стръмните улици на Крепостта, за да се озове в западната част на Буда. Вътре не се чува шум на дизелов двигател, няма мирис на нафта; тихо, спретнато и прохладно е; климатикът работи безпроблемно, през зимните месеци сигурно ще излъчва топлина. Оказва се, че сте в автобуса на бъдещето - автомобилът с електрически двигател.
Електробуси китайско производство бяха експериментално въведени в продължение на няколко седмици през 2012 г. по линии в южните квартали на Буда. След цялостен анализ на експеримента и направените корекции Министерството на икономиката и ръководството на градския транспорт на унгарската столица решиха да се премине към постепенно въвеждане на електробусен транспорт по цялата градска мрежа. "Пилотният проект в Будапеща е само първата стъпка", подчерта министърът на националната икономика Михай Варга. "Въз основа на оценка на опита, придобит по време на пробната експлоатация, вече може да заявим, че електрическите автобуси ще се използват по-широко, вероятно в цялата страна".
Резултатът идва след години на проучване и анализиране. Правителството разработи проект, който да насърчи и регулира е-мобилността. Смята се, че по такъв начин ще се намали икономическата уязвимост на страната, рязко ще се подобри околната среда, ще се създаде конкурентно предимство пред класическия, вече считан за изживял времето си автомобилен транспорт. Електробуси вече подменят дизеловите в много градове на Калифорния, Китай, Индия, Виетнам, Филипините. Унгария се оказва първата страна в Европа, която разработи и утвърди на практика цялостна концепция за електромобилността.
В края на миналата година правителството отпуска еднократна субсидия в размер на 3,9 милиарда форинта (12,6 милиона евро) на Будапещенската транспортна компания (BKV) за закупуване на електрически автобуси и свързаните с тях инфраструктурни съоръжения. Смята се, че тези държавни средства ще бъдат възстановени чрез продажбата на въглеродни емисии съгласно протокола от Киото от 1997 г.
Новината е, че сегашните електробуси по градските линии вече са родно производство. Чаба Месарош, главен изпълнителен директор на "Evo pro" - компанията, която ги предлага на пазара - посочи, че 57% от частите са унгарско производство. Електробусът е с капацитет 68 пътника (22 седящи и 46 правостоящи); конструкцията му е от ултралеки композитни материали, което значително олекотява (5630 кг срещу 7200 кг на дизеловия модел); замърсяването на въздуха е нулево; общата му енергийна консумация е 0,91 квч/км срещу 3,85 квч/км на дизеловия модел.
Компанията "Еvo pro" е основана през 2001 г. в Будапеща. Благодарение на прилагането на иновационни технологии бързо стана една от водещите фирми на унгарския пазар. Засилва позициите си благодарение на изгодно сътрудничество и партньорство със "Сименс", "Майкрософт" и други световни лидери. В момента в компанията работят около 500 души, половината от които са високопрофесионални инженерни специалисти в областта на информатиката и автоматиката. Проектите и продукцията на "Еvo pro" намират прием в 30 страни по петте континента.

http://www.duma.bg/node/126990


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...
DeYaN
сър Фичо
Мнения: 3027
Регистриран: 13/08/2005, 02:35
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Електрофичовци или AC/гръм/DC

Мнение от DeYaN »



Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...
DeYaN
сър Фичо
Мнения: 3027
Регистриран: 13/08/2005, 02:35
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Електрофичовци или AC/гръм/DC

Мнение от DeYaN »

Лели-малиии, ко'й туй нящу!? Дету мяза на нещу кат нищу... Ъ-ъ-ъ... Двигател :? Живеем във все по-грозен свят :mrgreen: Поне не е скъпо. Начална цена 33 големи гущера. Пу, машала.

Иначе слоганът е: "Грозотата е най-лошата форма на замърсяване". :wink:

2017_FIAT_500e_VLP_Performance_Electric_Powertrain.jpg.image.1440.jpg
2017_FIAT_500e_VLP_Safety_Warranty.jpg.image.500.jpg
2017-fiat-500e-gallery-exterior-11.jpg.image.1440.jpg
http://www.fiatusa.com/500e.html
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...
DeYaN
сър Фичо
Мнения: 3027
Регистриран: 13/08/2005, 02:35
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Електрофичовци или AC/гръм/DC

Мнение от DeYaN »

http://baeps.org/

Българската Асоциация Електрически Превозни Средства е създадена през 2010 година и обединява хора и организации, които имат за цел електромобилите да навлязат в България колкото се може по-бързо и устойчиво.

Ние искаме да живеем в здравословна и чиста околна среда. Искаме градовете да бъдат освободени от дразнещия шум на двигателите и смога от изгорелите газове. Убедени сме, че транспортът трябва да е удобен, безшумен и незамърсяващ. Вярваме, че електротранспортът не е лукс или екзотика, а оправдана инвестиция. Свържете се с нас ако споделяте нашите цели или искате да разберете повече за развитието на електромобилността в България и по света.


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...
DeYaN
сър Фичо
Мнения: 3027
Регистриран: 13/08/2005, 02:35
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Електрофичовци или AC/гръм/DC

Мнение от DeYaN »



Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...
DeYaN
сър Фичо
Мнения: 3027
Регистриран: 13/08/2005, 02:35
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Електрофичовци или AC/гръм/DC

Мнение от DeYaN »

FIAT Panda Elettra 2
1990г.
1150кг
19кс, по-късно 23кс
Макс.ск. 70км/ч
Пробег 100км

:amam:
Panda Elettra 1.png
Panda Elettra 2.jpg
fiat-panda-elettra-for-sale-on-ebay_100383435_l.jpg
fiat-panda-elettra-for-sale-on-ebay_100383434_l.jpg
image.jpg
Сравнение между Панда Елетра и Панда 45 /900куб.см.


Двигател: Електромотор (бензинов 4-цил.)
Мощност: 19 кс (45 кс)
При 2000 t/min (5600 t/min)
Max. koppel: 35 Nm (67 Nm)
Versnellingen: 4 (5)
Gewicht: 1150 kg (700 kg)
Tankinhoud: 160 Ah (40 l)
Max. snelheid: 70 km/u (135 km/u)
Actieradius: max. 100 km (645 km)
Nieuwprijs in Duitsland: € 16.850,- (€ 5.450,-)
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...
DeYaN
сър Фичо
Мнения: 3027
Регистриран: 13/08/2005, 02:35
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Електрофичовци или AC/гръм/DC

Мнение от DeYaN »

Fiat Cinquecento Elettra 1992

Мощност 9,2kW
Време за зареждане до 100% - 8ч.
Трансмисия - 5 скорости

Il modello elettrico non ha avuto grande successo, probabilmente a causa dei tempi poco maturi, il costo e l'abitabilità molto ridotta a causa delle pesanti e ingombranti batterie, 12 unità al piombo-gel da 360 kg o al nichel-cadmio da 279 kg, ma ha trovato un mercato di nicchia come mezzo utilizzabile nelle aree particolarmente ecologiche o in città nelle aree a traffico limitato, in particolare come auto di servizio per organizzazioni municipali e forze dell'ordine, nello specifico della più recente erede Fiat Seicento Elettra, in dotazione anche a Polizia e Carabinieri. La vettura era ricaricabile con un apposito carica batterie alimentabile con una corrente prelevata anche dalla rete domestica a 220 V, con un assorbimento di massimo 16 A. La capienza interna risulta omologata per due persone e un carico di 150 kg, alle quali non manca l'impianto di climatizzazione e riscaldamento alimentato da un piccolo bruciatore a benzina senza emissioni degne di nota. Secondo le dichiarazioni ufficiali della Fiat, il modello si comporta con una buona facilità d'uso e una straordinaria elasticità del motore, in grado di procedere nel traffico cittadino tenendo sempre inserita la terza marcia del cambio a 5 marce in dotazione, mentre su strada libera si consiglia l'uso di tutte quelle disponibili nel range dei rapporti, con lo scopo primario di ottimizzare lo sfruttamento energetico per una maggiore durata della carica delle batterie. Con le le batterie nickel-cadmio, che sappiamo più leggere, la velocità massima arriva agli 85 km/h, contro gli 80 delle batterie al piombo-gel, ancora lontani dalle prestazioni ottenibili da mezzi contemporanei ma accettabili per l'epoca e per l'uso previsto, con una autonomia di percorrenza che arriva ai 100 km. Nel settore dell'auto elettrica si sono cimentati anche ingegneri indipendenti della Eurozev e ditte come la Micro-Vett di Imola, che converte a trazione elettrica veicoli della Fiat, ed eventuali aggiornamenti a trazione elettrica di auto amatoriali.


CC E 2.jpg
CC E 3.JPG
CC E 4.jpg
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...
DeYaN
сър Фичо
Мнения: 3027
Регистриран: 13/08/2005, 02:35
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Електрофичовци или AC/гръм/DC

Мнение от DeYaN »

Нещата стават все по-сериозни :lol:
fiat-126-renders.jpg
https://it.motor1.com/news/419226/nuova ... rendering/
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...
DeYaN
сър Фичо
Мнения: 3027
Регистриран: 13/08/2005, 02:35
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Електрофичовци или AC/гръм/DC

Мнение от DeYaN »

Italian design studio MA-DE has just dropped a pair of renders showing what a future Fiat 126 could look like, and we desperately want Fiat to build it.

Reimagined as a BEV, this vent- and grille-free city hatchback is an obvious rival for the Honda e, which has a similar kind of design. A twin-test between the two would be the most stylish thing since Casablanca.

Sadly just a render right now, the would-be 126 has been dreamed up apparently without any outside input, possibly to tempt Fiat into negotiations and possibly just to win Internet points and some positive PR. Either way, we’re absolutely taken with it.

Some four million 126s were built between 1976 and 2000, first in Italy and then in Poland, when it was badged the Polski Fiat 126. It’s still a common sight around southern and eastern Europe. We think this impressive market penetration is partly why MA-DE sees a possible deal to be made with Fiat – and Fiat would be wise to consider it.

Unlike the old Fiat 126, though, MA-DE’s design would be a premium biffabout for the well-heeled socialite, just like the Honda e. Much like the original 126 replaced the 500, the electric 126 could offer an electric alternative to the modern 500 for a decade or so until the 500 itself was electrified. The 500 brand is too strong for Fiat to replace it, but an electric 126 built on the same chassis could give Fiat the best of both worlds.

MA-DE hasn’t speculated on what we could expect from the novel 126’s size, technology roster or even from its power source, other than it being electric. It’s just a pretty little thing on a screen. Hopefully, though, discussions will start soon about turning it into a reality.


82c129146f10419c30f4cf37b8ba583f.jpg
7badcdaeef5a66a8e02f4e66c510441e.jpg

https://www.carthrottle.com/post/heres- ... ould-look/
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...
Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта