Електрофичовци или AC/гръм/DC

Теми свързани с любимият ни Фиат 126п
dAnI
сър Фичо
Мнения: 1174
Регистриран: 02/08/2005, 12:44
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от dAnI »

Бааааа, колко батерии :D


Потребителски аватар
6liopar
сър Фичо
Мнения: 665
Регистриран: 09/03/2007, 23:51
Контакти:

Мнение от 6liopar »

Братче,ти сцепи мрака направо.Къде ги намираш,Деянчо ,всичките тия интересни картинки дето ги пущаш у форумъ,ъ!?Майко мила,тва наистина е само в батерии,имам чувството,че ако седна в некво такова и ше ми се навре некоя "батарея" некъде,толко са мноо...баси мамата... :lol: :wink:


ХУБАВО Е ДА ИМА ФОРУМ, СТИГА ДА НЕ СЕ ТРИЕХА НЕУДОБНИТЕ ПОСТОВЕ....
ДЕ ДА БЯХ ПОРЪЧКОВ ПИСАТЕЛ...АМА НЕ СЪМ :)
DeYaN
сър Фичо
Мнения: 3030
Регистриран: 13/08/2005, 02:35
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от DeYaN »

Жени, като си ровя за нещо и винаги излизат други интересни хави, които си струва да споделя. :wink: То за тва вече илядих :oops:

Баце Дани, ти си в бизнеса с акумулаторите :P В теб ми е надеждата да електрифицираш някой Фич :twisted:

Имам една идейка :lol: Може да се прехвърли от малък електрокар с товароподемност 1-1,5т тона електромоторът барабар с електрониката, и да се курдисат батерии, колкото понесе окачването. :P

Ша фърка кат таквоз :lol:


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...
Потребителски аватар
Niki
сър Фичо
Мнения: 725
Регистриран: 15/10/2007, 12:24
Местоположение: ВАРНА
Контакти:

Мнение от Niki »

DEYAN IYI написа:Жени, като си ровя за нещо и винаги излизат други интересни хави, които си струва да споделя. :wink: То за тва вече илядих :oops:

Баце Дани, ти си в бизнеса с акумулаторите :P В теб ми е надеждата да електрифицираш някой Фич :twisted:

Имам една идейка :lol: Може да се прехвърли от малък електрокар с товароподемност 1-1,5т тона електромоторът барабар с електрониката, и да се курдисат батерии, колкото понесе окачването. :P

Ша фърка кат таквоз :lol:
виж тази идея е много добра обаче електрокара е направен за малка скорост и на къси разстояния.Не се знае просто какъв ще е ефекта от цялата работа(ако се намери кой да я свърши де)


Изображение
DeYaN
сър Фичо
Мнения: 3030
Регистриран: 13/08/2005, 02:35
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от DeYaN »

niki написа:
DEYAN IYI написа:Жени, като си ровя за нещо и винаги излизат други интересни хави, които си струва да споделя. :wink: То за тва вече илядих :oops:

Баце Дани, ти си в бизнеса с акумулаторите :P В теб ми е надеждата да електрифицираш някой Фич :twisted:

Имам една идейка :lol: Може да се прехвърли от малък електрокар с товароподемност 1-1,5т тона електромоторът барабар с електрониката, и да се курдисат батерии, колкото понесе окачването. :P

Ша фърка кат таквоз :lol:
виж тази идея е много добра обаче електрокара е направен за малка скорост и на къси разстояния.Не се знае просто какъв ще е ефекта от цялата работа(ако се намери кой да я свърши де)
То зависи от оборотите на мотора, а иначе скоростта им е ниска, но им трябва тяга, която в нашия случай ще се превърне в скорост. А това се получава от четеристепенния фичов редуктор - скоростите, които могат и да се удължат малко с бисов диференциал, ако не му стигат обороти, а има тяга :)

Иначе мотокарите са с добра електроника икономични, надеждни и дуракоустойчиви, като тук изключим българските :lol: :lol: :lol: В заводите работят денонощно и чат-пат искат ток :lol:


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...
DeYaN
сър Фичо
Мнения: 3030
Регистриран: 13/08/2005, 02:35
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от DeYaN »

http://www.youtube.com/watch?v=s2-dtQQ6 ... re=related

"Зелената фурия" - първо защото е зелена, и второ защото е екологична :P

Струва 8.000 евро и е отнел 6 месеца да се направи. Харчи около 1 евро на 100 километра и с едно зареждане изминава около 100 км. Поддържа скорост от близо 100км/ч. Батериите се зареждат напълно от 8 до 12 часа. Издържала е всички тестове и е регистрирана за движение по пътищата.

Етапи от работата :arrow: http://www.youtube.com/results?search_q ... arch_type=


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...
Потребителски аватар
exton
Фичо сан
Мнения: 481
Регистриран: 05/01/2009, 15:40
Контакти:

Re: Електрофичо от Казанлък

Мнение от exton »

Статийка за Електрическо Фиатче този път в Пловдив. Дано скоро още да излязат наяве :)
"Ицо Дизела шашка Пловдив с електромобил
Изобретателят изминава 100 километра за левче с фиата си

Николай Стоянов

Възможно ли е да изминете 100 километра с колата си срещу 1 лев? Напълно! Стига да се казвате Христо Георгиев и да имате подръка оранжево полско фиатче. Може да звучи фантастично, но един 71-годишен изобретател от Пловдив си направи собствен електромобил. С него инженер Георгиев бръмчи из целия град. Води и семейството си на пазар из борсите около града. Сред приятелите си той е известен като Ицо Дизела. Случайно научавам за него. Виждам го на снимка в компютърната фирма на Жоро, Мартин и Яни.
"Нима не познаваш Ицо? Уникален е!"
отсича компютърджийското трио.
Тази година инженерът регистрира първия в България електромобил на базата на "Фиат 126 П". Преди това колата му е минала специални изпитания в "Технотест" - София. Задвижването на машината е внос от САЩ. "Електрическият двигател е трифазен - за променлив ток, и се захранва с постоянен ток от акумулаторна батерия", обяснява геният от Пловдив. Според инженера автомобилът му е идеалният градски тип кола. Отделно машината е изключително надеждна. Практически в двигателя няма какво да се повреди. В него има само една намотка и магнитен ротор на два лагера. Двигателят е безчетков и не се износва. Но най-важното е, че фиатът е екологично чист, не замърсява по никакъв начин атмосферата в градски трафик.
Върху фиатчето Христо работи в продължение на година и половина. Разменя над 40 мейла с американска фирма, която притежава технологията на електромобилите. Янките обаче упорито крият тайните си. "Попаднах в интернет на статия на индийски професор. И ми се отвориха очите как трябва да стане работата", обяснява автомобилният специалист.
Христо Георгиев е електроинженер. Като млад работи в Оловно-цинковия завод в Кърджали. Там през 1972 г. сглобява свой собствен модел автомобил. Получава награди за оригиналната сглобка. Но мечтае да направи екологично чиста електрическа кола. След като се запалил, изчел куп техническа литература по въпроса. Роденият в Ловеч техничар ражда идеята за такъв автомобил покрай електрокарите и количките за голф.
Електромобилът на Ицо не би станал факт без помощта на КЦМ и шефовете инж. Пехливанов и екологът инж. Маркова. Те купуват на изобретателя нови батерии за колата. "Това са далновидни професионалисти, които живеят с идеята за чиста природа. И го доказаха на практика с благородния жест към мен. Те са в крак със световните тенденции", отсича Христо Георгиев. Благодарният изобретател слага до живот логото на КЦМ върху уникалното си фиатче.
С новите батерии инженерът
спокойно
върти
пробег
от 120 км
Вече зарежда в гаража си, като използва нощната еленергия. До капака на двигателя на автомобила има монтиран съвсем обикновен бял контакт. Със старите износени батерии пробегът на колата бил само 30 км.
Фиатчето Христо купил на старо. Махнал бензиновия двигател. Сменил и стегнал спирачната система. Пребоядисал купето, което свети от чистота. И после монтирал новата система.
За доставката отвъд океана помогнал и журналист от радио "Свободна Европа". Колата на Дизела се управлява от компютър. Автомобилът се движи с помощта само на едно копче. Има четири предни и четири задни скорости. Вдига 45 км в час. Самият Ицо твърди, че е по-правилно да се говори за неговото изобретение като за елмобил, отколкото за автомобил.
Единственото несъвършенство на колата е, че няма отопление през зимата. Но изобретателният пенсионер е намерил и друго приложение. По принцип силата на батериите може да се използва и за отопление на апартамента с инверторен климатик през студените месеци.
Сега Ицо спокойно вози съпругата си да бере кайсии във Войводиново или да пазарува плодове и зеленчуци на борсата в Първенец. Колата на изобретателя е със съответната застраховка, минала е и технически преглед в КАТ за 2009 година. "Човекът, който проверява номерата на двигателите на входа на КАТ, се шашна, когато видя моя електродвигател", разказва Ицо Дизела. Прякорът му явно идва заради това, че техничарят не отказва никаква помощ или съвет в автосервиз "Дизел" в Пловдив.
Там майсторът човърка автоелектроника
Според Христо номерът с електродвигателя спокойно може да се прилага на всички малолитражки като "Опел Корса", "Шкода", "Рено Клио", малките ситроени. "Искам да намеря някой млад човек. И да му дам този занаят - да слага електодвигатели на стандартни автомобили. Смятам и да напиша книга по въпроса. Тя ще е ръководство, от което всеки да се научи да прави такива коли, ако има подходящата електроника и двигател", казва изобретателят от Пловдив.



Фиатът
Колата е с демонтиран бензинов двигател, резервоар за гориво и ауспух. Общото тегло е с 90 килограма по-малко. За задвижването се използва елдвигател на фирмата MARS ELECTRIC.LLC - USA. За управлението му се използва контролер на щатската фирма KELLY CONTROLS. Елдвигателят е куплиран към скоростната кутия и е запазено старото окачване. Акумулаторните батерии са 2 броя по 24V и са монтирани и закрепени на мястото на задната седалка. За регулиране на скоростта се ползва жичен потенциометър. "

Статията е копирана от тук:
http://paper.standartnews.com/bg/articl" onclick="window.open(this.href);return false; ... cle=290824

ПП от Деян (21.04.2017) - Това Фичо от няколко години е на колега от форума.


DeYaN
сър Фичо
Мнения: 3030
Регистриран: 13/08/2005, 02:35
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Електрофичовци или AC/гръм/DC

Мнение от DeYaN »

Конкуренцията от Индия :twisted:

Reva NXG

Изображение

:arrow: http://www.tomw.net.au/technology/transport/reva.shtml


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...
DeYaN
сър Фичо
Мнения: 3030
Регистриран: 13/08/2005, 02:35
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Електрофичовци или AC/гръм/DC

Мнение от DeYaN »

Сторят завод за електромобили в Стара Загора

Първите коли се очакват да излязат от завода още тази година

11 Февруари, 2011

Английската компания Zero Carbon 2020 е взела решение да изгради завод за електромобили в Стара Загора. Инвестицията е за около 9 000 000 евро. Новината съобщи шефът на компанията Джейми Робъртсън.

По думите му в Стара Загора първоначално ще бъдат произвеждани два модела – градски и спортен, като първите коли се очакват да излязат от завода още през второто или третото тримесечие на тази година. Капацитетът, който трябва да достигне завода, е 15 000 електромобила годишно. Очаква се приблизителната цена на една кола, задвижвана от ток, да е около 20 000 лева.

Компанията Zero Carbon вече е произвела 230 електромобила в Австрия. Моделът е с работно име ZCV. Подходящ е предимно за шофиране в градски условия, но може да пътува и извън града, тъй като с едно зареждане изминава 300 километра. Цената на ZCV е около 10 000 паунда.

http://www.cars.bg/autonews/business/832


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...
DeYaN
сър Фичо
Мнения: 3030
Регистриран: 13/08/2005, 02:35
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Електрофичовци или AC/гръм/DC

Мнение от DeYaN »

http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=3624811

Автомобил на... вятър

18.02.2011 11:33

За две седмици ветромобилът Wind-Explorer обиколи цяла Австралия. Без капка гориво

Около две седмици бяха необходими на двама ентусиасти от Германия да пресекат Австралия - от град Пърт на западното крайбрежие до Сидни на източното, изминавайки 5000 км без капка бензин с двуместната си кола.

Дирк Гион и Щефан Зимерер натриха носовете на най-икономичните електроавтомобили и хибриди със своята триколка, захранвана само от силата на... вятъра.

Техният автомобил Wind-Explorer е скромен и тесен.

Основният им багаж е била сгъваема "мачта" с ветрогенератор, който монтирали всяка вечер.

През нощта той зареждал акумулатора на странното превозно средство, което пък денем многократно бивало спирано от полицаите по пътя.

При нормален пробег от около 350 км на ден, естествено капацитетът на акумулатора в никакъв случай не е достатъчен и при изчерпването му - или пък просто при добри условия, на помощ идва специално хвърчило.

То успешно е теглело колата дори при скорост 90 км/ч.

Създателите на ветромобила обещават помощ на всеки, който би искал да се забавлява с управляването на подобно чудо.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Фърканье :mrgreen: :arrow: http://www.youtube.com/watch?v=s6bU43RC ... r_embedded


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...
DeYaN
сър Фичо
Мнения: 3030
Регистриран: 13/08/2005, 02:35
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Електрофичовци или AC/гръм/DC

Мнение от DeYaN »

Преработки нефт-ток в България

http://www.emic-bg.org/a/nav/news/item/39

http://www.fleet-surveys.com/node


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...
DeYaN
сър Фичо
Мнения: 3030
Регистриран: 13/08/2005, 02:35
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Електрофичовци или AC/гръм/DC

Мнение от DeYaN »

Тръгва инсталирането на зарядни станции за електромобили в София и Варна
28 Април 2011

Още в началото на това лято в София ще започне инсталирането на зарядни станции за електромобили, предвижда пилотен проект на компанията “Ренърджи“, в който участва и немската “Сименс“. Общо 18-20 такива колонки се предвижда да бъдат разположени в столицата и във Варна, съобщи Никола Газдов, управляващ директор на “Ренърджи%.

“Сименс“ ще достави основната част от колонките за зареждане и ще осигури системата за тяхното управление.

Представителят на немската компания Ралф Бишур увери, че в близко бъдеще собственикът на електромобил ще може да бъде и търговец на електроенергия – т.е. да зарежда с ток на ниска цена през нощта и да отдава ток към мрежата в моменти на високо потребление, когато цената на енергията е висока.

“Сименс“ разработва много пилотни проекти, свързани с електромобилност, в Европа, Азия и Америка. Само в Германия има 8 текущи проекта, един от най-успешните от които е този с BMW по отношение на модела MINI. Той се реализира в периода от март 2010 до юни 2011 г. в района на Мюнхен. Целта му е да проучи поведението и предпочитанията на потребителите, на които са предоставени 40 тестови MINI-E автомобили. В рамките на проекта ще бъде разработена и тествана инфраструктура за зареждане, която включва 32 обществени и 36 домашни зарядни станции.

Съгласно споразумение на Столична община и доставчика на ток в Западна България ЧЕЗ компанията се ангажира също изгради зарядни станции в София през 2011 г.

http://www.mediapool.bg/show/?storyid=178846


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...
DeYaN
сър Фичо
Мнения: 3030
Регистриран: 13/08/2005, 02:35
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Електрофичовци или AC/гръм/DC

Мнение от DeYaN »

В България вече има над 50 електромобила

Българският бизнес трябва да влезе активно, тази индустрия има размерите и мощта да бъде много по-сериозна от строителството на автомобили досега, казва Илия Левков от ИКЕМ


"В България има над 50 електромобила. Ако преди няколко години това беше поглед в бъдещето, сега е факт", заяви вчера в Русе председателят на Индустриален клъстър "Електромобили" (ИКЕМ) Илия Левков

Заедно с Русенския университет ИКЕМ е организатор на двудневна научна конференция "Електромобили", в която участват производители и учени от България, Белгия, Румъния и Финландия.

Електромобилната индустрия може да се случи в България, искаме да има индустриална конверсия с принципи и стандарти, за да има всички гаранции за безопасност, посочи специалистът.

Според Левков вече има трима официални производители на електромобили, които са регистрирали първите три вида в България.

"В ИКЕМ сме конверсирали няколко български, за да видим какво е положението. Във Висшето транспортно училище са направили и лаборатория. Това показва, че този бизнес може да се случи в България и ние искаме да има индустриална конверсия", обясни Левков.

Според него да се конверсират в гаражи автомобили с двигатели с вътрешно горене в електромобили не е добра идея. Правят се различни конверсии, за да се види кои са най-подходящите и кои български компании могат да се включат.

Българският бизнес трябва да влезе активно

Тази индустрия има размерите и мощта да бъде много по-сериозна от строителството на автомобили досега. Тя дърпа след себе си всички други високотехологични и с висока добавена стойност дейности на бизнеса, поясни председателят на ИКЕМ.

По програмата "Европа 2020" на Европейския съюз през 2020 г. 20 процента от автомобилите в страната трябва да се задвижват с електричество, уточни Левков.

През 2050 г. пък нито един автомобил с двигател с вътрешно горене няма да може да се движи в град. Стандартите, които ЕС е поставил пред автомобилните компании е постигане на толкова ниски емисии на въглеродни емисии на 100 км, че почти е невъзможно това да се случи при двигатели с вътрешно горене.

Големите автомобилни производители трябва да се съобразят, защото в противен случай ще плащат огромни глоби, което пък означава, че електромобилът няма алтернатива, обяснява Левков.

В момента това е нова индустрия


До 3-4 години цената на електромобилите ще бъде съизмерима със сегашните автомобили с двигатели с вътрешно горене от ниския клас.

Батериите вече имат двойно по-голям капацитет и цикли, както и два пъти по-ниско тегло и това се случи в рамките на година - две. Те са основен ресурс в електромобила - енергиен и финансов. За това понякога батериите и тяхното управление надхвърля 50% от цената на превозното средство.

За електромобилите са нужни и зарядни станции В България още веднага могат да се изградят такива. Над 4-5 компании - български и чужди, могат да започнат този процес. Това не е просто инвестиране, а много специален бизнес.

Ако имаме чисто български модел, зарядната станция може да струва между 3 и 4 хиляди лв. В момента има станции, които струват и 5 000 евро, и 15 000 евро. Всичко зависи от предназначението на такава колонка, обяснява Левков и допълва, че за бързозареждащите се батерии са нужни 20 минути да престоят на такава станция.

Най-добрият вариант за зареждане на батериите

на всеки електромобил обаче е 8 часа, независимо дали са оловни, или литиево - йонни.

Левков обясни и за преференциите за собствениците на електромобили. Искаме това, което се е случило в САЩ и Европа да стане и в България.

В Америка получавате 7 500 долара като директен стимул, ако си купите електромобил. В Англия сумата е 6 000 паунда, а в Холандия, Франция, Испания и Германия е 5 000 евро.

Има нулева ставка по ДДС, безплатно паркиране в центъра и нулева такса общински данък. Не трябва да се плаща и екотакса.

Има редица неща, които трябва да се променят в българското законодателство. Едно от тях е дефиницията "електромобил", която я няма.

В Русе вече има разработка на електромобил

Валентин Великов, който е по професия автомонтьор, превърнал своето "Рено Туинго" в електромобил. Махнал двигателя с вътрешно горене и го заменил с електромотор, който се задвижва с литий-полимерна батерия.

"Около половин година работих върху него. Инвестирал съм около 12 000 лв, като има още какво да се доизкусурява, каза за БТА Великов.

При едно зареждане на батерията електромобилът му изминава 50 км. Зарежда се 3 часа в домашни условия на 220 волта. Харчи около 5 киловата ток при зареждане. Максималната скорост, която развива е 80 км.

Батерията струва 2/3 от цялата цена по преоборудването

Колата в момента е с мощност 23 киловата, което е около 40 конски сили. Батерията тежи 70 килограма. Това не променя тежестта на автомобила и разпределението й върху предния и заден мост.

Колата е безопасна, обяснява Великов. По негови сметки разходът в момента е 1 лев на 100 км, а на бензин колата му горяла 8 литра на 100 км. Нямам информация някой друг в Русе да е превърнал колата си в електромобил. Знам обаче, че единични бройки има в Стара Загора и Варна, обясни автомонтьорът.

:arrow: http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=3860571


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...
DeYaN
сър Фичо
Мнения: 3030
Регистриран: 13/08/2005, 02:35
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Електрофичовци или AC/гръм/DC

Мнение от DeYaN »

БНТ 1 - В кадър - 17 октомври 2011: "Електруум мобиле" - един забавен филмов разказ за колите на бъдещето

http://bnt.bg/bg/productions/104/editio ... bydeshteto


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...
DeYaN
сър Фичо
Мнения: 3030
Регистриран: 13/08/2005, 02:35
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Електрофичовци или AC/гръм/DC

Мнение от DeYaN »

Започна изгражднаето на първата зарядна станция за електромобили в София

Очаква се тя да заработи до две седмици


В София започна изгражднаето на първата зарядна станция за електробомили в България. "Общо 7 зарядни устройства за електромобили ще заработят в София до края на тази година", обяви Весела Шаранкова, изпълнителен директор на FULLCHARGER България. Компанията е част от международната FULLCHARGER International, която оперира в над 23 държави.

Първите зарядни станции ще бъдат на територията на "Синя зона" в централните градски части - на площад "Народно събрание", между Храм-паметника "Св. Александър Невски" и сградата на Столична община, на бул. "Македония", две точки на бул. "Стамболийски" и до БНБ. Пилотният проект се осъществява съвместно със Столична община и "ЧЕЗ България".

Първоначално плащането на услугата ще става с предплатени ваучери, а по-късно ще бъде въведено и заплащане чрез безконтакти дебитни и кредитни карти.

Компанията планира да изгради мрежа от около 150-200 зарядни станции до края на 2012 в София и големите градове на България. В следващите две години ще бъдат инсталирани зарядни станции и по магистралите и междуградските пътища. Според оценките на Индустриален клъстер „Електромобили“ в България към настоящия момент има вече около 1100 електрически превозни средства, като обаче фабрично произведените електромобили са не повече от 10.

http://www.cars.bg/autonews/market/1447


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...
Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта