Още един FIAT 126 в Плевен

Място, където всеки ще пише и споделя за своя Фичо
getsov
г-н Фичо
Мнения: 215
Регистриран: 13/01/2014, 09:11
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от getsov »

db049b5a4b589711d02ebf6d77d5.jpeg
Разгледах и открих в allegro.pl тези никелирани рамки за фарове. Цената е 350 ZL, което са си 150 лв., а има и доставка...

За сравнение, пластмасовите италиански рамки от ebay са по 80-90 лв. с доставка до България. Ако реша да сложа рамки, ще са точно италиансщите, защото ми се иска да подчертая точно този произход на моя Fiat 126.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.



getsov
г-н Фичо
Мнения: 215
Регистриран: 13/01/2014, 09:11
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от getsov »

20200509_170806.jpg
SmartSelect_20200509-164331_eBay.jpg
SmartSelect_20200509-164350_eBay.jpg
Попаднах на един интересен италиански аксесоар, който няма да купя, защото не ми харесва достатъчно как изглежда. Но пък признавам, че замисълът е добър. Дори е вкаран мотивът на черно-белия рали флаг.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.



getsov
г-н Фичо
Мнения: 215
Регистриран: 13/01/2014, 09:11
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от getsov »

Вчера се засилих да монтирам големия въздуховод на двигателя. За 5 мин. работа... След 1 час мъки го захвърлих. Имам нов от гумения вариант, защото Axel нямаше от "оригиналните". Та въпросът ми какъв е чалъмът да се свърже към турбината (горе е лесно). Дали при достъп отдолу на колата ще е възможно?



getsov
г-н Фичо
Мнения: 215
Регистриран: 13/01/2014, 09:11
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от getsov »

Сложих тръбата, но се получава едно пречупване в долната част, което със сигурност пречи на въздуха. Решението на проблема е тръбата просто да бъде скъсена. Гофрирана е, но за разлика от оригиналната не се свива, не се разтяга, не прави и плавни завои... Просто се пречупва.

Успях да се преборя и с махането на старата Г-образна гумена тръба към резервоара. Сега ми предстои да монтирам него като го свържа с новата, както и с тънките маркучи към помпата и карбуратора. Оказа се, че единият ми резервоар е в много добро състояние и сондата ми изглежда нова. Смених й гарнитурата и би трябвало да нямам проблеми с тази част от горивната система.

Иначе открих, че гумените тръби се свързват много лесно след като се покиснат в гореща вода, за да омекнат и да се разширят.



DeYaN
сър Фичо
Мнения: 3021
Регистриран: 13/08/2005, 02:35
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от DeYaN »

Тези тръби са пълна щуротия. Последно като го карах уж с нова тръба, се беше измъкнала в горния край. Не знам колко поема движението, но не ми харесва. На свивката също ми се пречупи. Ще диря някой тираджийски въздуховод.


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...

getsov
г-н Фичо
Мнения: 215
Регистриран: 13/01/2014, 09:11
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от getsov »

Проблемът е, че гумената тръба не е спираловидно навита, а е отливка. Така в нормално състояние е с максимална дължина и затова се пречупва. Трябваше да съм по-търпелив и да си възстановя оригиналната, но съм почти сигурен, че след скъсяване и гумената ще стане. А притегната с метални скоби, едва ли ще падне.



DeYaN
сър Фичо
Мнения: 3021
Регистриран: 13/08/2005, 02:35
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от DeYaN »

Дай, моля, снимка да я видим гумената! Май не съм виждал такава.


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...

getsov
г-н Фичо
Мнения: 215
Регистриран: 13/01/2014, 09:11
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от getsov »

SmartSelect_20200521-060218_Opera.jpg

SmartSelect_20200521-060535_Opera.jpg
Ето ги двете тръби в сайта на Axel. Първата е гумената, втората е близката до оригиналната. Може да взема и една такава, защото гумената все някога ще стане за смяна. Но първо всичко да заработи :)
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.



Потребителски аватар
exton
Фичо сан
Мнения: 478
Регистриран: 05/01/2009, 15:40
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от exton »

Не помня каква беше тръбата на 126та ми.
На 500 обаче е от долната снимка и е армирана със спираловидна тел.
Трудничко я сложих и аз, може би защото леко и зачистих краищата, че се бяха разнищили.



Питар
Фичо с характер
Мнения: 94
Регистриран: 13/10/2018, 17:30
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от Питар »

На моето 126 тръбата също е като на долната снимка. Като свалях двигателя за жалост тази тръба се скъса. Мен ми е чудно дали се продават такива тръби в България. Някъде бях виждал много подобни, но не помня къде.



DeYaN
сър Фичо
Мнения: 3021
Регистриран: 13/08/2005, 02:35
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от DeYaN »

Вакулински от Русе сигурно ги внася още.


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...

getsov
г-н Фичо
Мнения: 215
Регистриран: 13/01/2014, 09:11
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от getsov »

Днес голяма борба с резервоара и засега резултатът е 1:0 за резервоара :) Смяната на Г-образната тръба излезе сложна работа. Не ми стигнаха времето и търпението да се преборя докрай, но мисля, че схванах логиката на монтажа. Струва ми се, че стъпките са следните:

1. Свързване към резервоара на двата тънки маркуча. Оставят се по-дълги и се накъсяват при свързването им към помпата и карбуратора.

2. Свързване към резервоара на тънката тръба, която предварително се откача от металната тръба на гърловината.

3. Включване на кабелчетата на нивомера за горивото.

4. Вкарване на тънката тръба в купето. Това трябва да стане лесно, защото тя е достатъчно дълга и гъвкава. Фиксиране на резервоара с трите гайки.

5. Промушване през купето на Г-образната тръба, която преди това задължително се омекотява - например чрез накисване в гореща вода. Би трябвало сама да дойде на позиция, така че да се наниже на металната свръзка на резервоара. Тънкият момент е как ще се сложи самозатягащата се скоба... Изглижда трудно, но все ще се бръкне някак, за да се намести скобата.

6. Омекотяване чрез нагряване на краищата на тръбите в купето и лесно свързване към металната тръба на гърловината, която е разкачена още от самото начало. Накрая тя се фиксира с една гайка.

Ще се радвам, ако някой колега с опит ми коригира алгоритъма на работа или даде съвет за по-лесното му осъществяване :)



getsov
г-н Фичо
Мнения: 215
Регистриран: 13/01/2014, 09:11
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от getsov »

20200609_144515.jpg
20200609_144534.jpg
Попадна ми никелиран лост за скорости от Лада, какъвто сигурно имат някои модели и на Fiat. Много добре стои с дървената топка! Имам резервен оригинален лост, така че мога да отрежа сегашния и да "присадя" никелирания. Височината ще се запази.

Разбира се, вариант за никелиран лост е оригиналният да се облече с тръбичка. Но ще изглежда по-грубо заради по-голямата и еднаква от горе до долу дебелина.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.



Питар
Фичо с характер
Мнения: 94
Регистриран: 13/10/2018, 17:30
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от Питар »

Красота, много добре изглежда и чудесно ще си пасне с интериора.



getsov
г-н Фичо
Мнения: 215
Регистриран: 13/01/2014, 09:11
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от getsov »

Открих еквивалент на този ладов лост. Fiat 124 Sport Spider има същия, но по-къс.
SmartSelect_20200609-203314_Opera.jpg
SmartSelect_20200609-203117_eBay.jpg
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.



Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта