Когато мечтата загорчи...

Място, където всеки ще пише и споделя за своя Фичо
Palio
новоизлюпен Фичо
Posts: 10
Joined: 12/12/2011, 09:13
Contact:

Когато мечтата загорчи...

Post by Palio » 06/01/2012, 19:11

Здравейте!

Ето, че и аз се сдобих с един Фичляк, за когото отидох чак до родината му. И в процеса на връщането ми обратно, докато пъплех из европейските магистрали, се замислих "Струваше ли си цялата работа...". Идеята ми беше да инвестирам малко повечко пари в наистина добър и запазен автомобил, който няма нужда от никакви намеси и човъркания, а дето се вика "палиш и караш без ядове". Дотук добре, и на снимката беше добре, и човекът, дето го купи в Полша от собственика от мое име каза "Супер е"... Да, ама... Ама още след първото кръгче из варшавската му махала усетих, че това не е моето фиатче... Ама връщане назад нямаше - той беше броил парите, които аз трябваше да му възстановя... Тъй че взех го и тръгнах за насам...
Е, стигнах без проблем, но според мен има доста неща да се пипат по това фиатче, преди да се превърне в перфектен Фичо...

Та така - сега ме е яд, като си помисля колко кинти отидоха /полякът даже се чудеше как съм се навил на тая цена.../ - моля, не питайте колко са...

И сега, понеже повече ме е яд на цялата работа, отколкото да се радвам за нещо, искам да попитам:

Има ли някой от вас, който е в София и е доста разбиращ по Фичовете? Би ли желал този някой да го погледне заедно с мен и със съответното количество бира и естествено някой лев, ако желае, за да ми каже струва ли си да се занимавам? Не за друго, а съм много зает и нямам време да лежа под Фичака. Технически грамотен съм, но има и друго - сметката с парите хептен ще ме събори, ако трябва да се прави по-сериозен ремонт на това и онова... Затова ако нещата отиват на сериозни и скъпи намеси, да мисля някакво решение...

Иначе двигателчето е перфектно - самото Фичле е 2000 г. и го взех на 25000 км /поне толкова пише/. Масло му сипах преди тръгване, че беше на половината. След 1600 км път си е пак толкова, колкото беше на тръгване. Все още не съм го сменял - прибрах се вчера. Фичакът си е с полските номера и с пълен комплект документи, готов за регистрация. Даже и винетка има - годишна... Проблемите, които ме дразнят са главно по спирачките и ходовата част и интериора... Лошото е, че като го погледна, вместо да му се радвам, повече се ядосвам защо въобще се захванах...

И така - моля, за съдействие - нека някой се свърже с мен и да погледнем заедно добрите и лошите страни на автомобилчето и да ми даде съвет какво да правя. В София се намирам, ще ми е драго да се запознаем.

А, снимки ли - след ето един линк:

http://babyfacebob.snimka.bg/automobile ... 3.26025900" onclick="window.open(this.href);return false;

Ами това е засега... Моля за малко помощ в дилемата какво да правя оттук нататък...

Благодаря предварително!



User avatar
V_POWER
Фичо сан
Posts: 397
Joined: 07/12/2005, 19:34
Location: РУСЕ/СОФИЯ
Contact:

Re: Когато мечтата загорчи...

Post by V_POWER » 06/01/2012, 20:41

Да ти е честито! За едни спирачки и ходовата част ще ги оправиш, другото като е наред ;) Докарал си го до БГ няма вече място за отказване!


THE FIAT AND THE FURIOUS

User avatar
danchovek
сър Фичо
Posts: 690
Joined: 23/09/2005, 10:54
Location: София/Sofia
Contact:

Re: Когато мечтата загорчи...

Post by danchovek » 06/01/2012, 21:11

Човече, какво не му харесваш? Супер е! На снимките не се вижда да има проблеми с ламарините... Масло си горят...
За разбирач... Бих ти препоръчал почти всички активни форумджии (Милен, Деян, Дани, Митко и т.н.). Но общо взето човекът, който най-много ги разбира мисля, че е баща ми. От '83та до 2007ма само е карал за лична кола и знае всичко по нея наизуст. През седмицата можеш да го намериш в с. Кокаляне (след Панчарево) от 08:00 до 18:00 часа (че и до по-късно понякога). Иначе Миленския винаги се е отзовавал и може да се разчита на него.

[smilie=2offtopic.gif]
Изобщо да не те е яд! И аз съм на такова дередже в момента. Сменям мотор на хондето ми и като се замисля, че дръпнах кредит и дадох толкова пари за това нещо. Не беше лесно, а ми остава да направя най-трудното - инсталацията. Вече 2 седмици нищо не съм пипнал и само се ядосвам и се чудя дали изобщо имаше смисъл от тая процедура. Но като погледнеш от друга страна - кеф цена няма. Кеф ми е, искам го и каквото ще да става, ще го направя!
[smilie=2offtopic.gif]

Така че не се ядосвай. Освен това, щом е стигнала на собствен ход до тук без проблеми, значи е перфектна. Не са много фичките (във форума), които могат да го изминат това разстояние без проблем.

Да ти е честита новата играчка! :)


Уважение всекиму - страх никому!

If yоu want it, come and get it!

User avatar
RADI_1990
Фичо сан
Posts: 371
Joined: 18/09/2011, 11:46
Location: София, Люлин 10
Contact:

Re: Когато мечтата загорчи...

Post by RADI_1990 » 06/01/2012, 21:19

Да ти е честита колицата и ....... вслушай се в съвета на колегата Данчовек, наистина са малко дори новите коли коитомогат да изминат такова голямо растояние без проблеми :) а твоя мъник се справил такаче дерзай :) :) :)


Поздрави!

/Ради Иванов/

User avatar
exton
Фичо сан
Posts: 459
Joined: 05/01/2009, 15:40
Contact:

Re: Когато мечтата загорчи...

Post by exton » 06/01/2012, 23:44

Честито за колицата! Със здраве да си я караш и да не съжаляваш! :)
Вярно трудно се изкарват пари в днешно време, но печелят се, спестяват се, после се харчат ... Фиатче обаче всеки ден от Полша не се купува :D. Купил си го, радвай му се и го поддържай! Когато си купих моята колица и мен ме гризяха същите мисли.
Сега обаче се чувствам безкрайно щастлив че я имам!
Поздрави и не се разделяй с колицата!
:D



АВТОЭКСПОРТ
пораснал Фичо
Posts: 51
Joined: 15/01/2011, 06:15
Location: Столицата на НР България
Contact:

Re: Когато мечтата загорчи...

Post by АВТОЭКСПОРТ » 07/01/2012, 01:29

Колегите са ти го казали правилно.ГОРЕ ГЛАВАТА!Има една стара поговорка "хванал си се на хорото,ще го играеш",сега всеки сам си решава,но според мен не е редно да се отказваш,след всичко,което си направил и всичко,през което си минал до сега,защото повярвай ми има хора дето не биха се вдигнали до съседния град за да видят кола,камо ли да я купуват,а ти си прекосил половината Европа.Купето на фичлето ми се вижда читаво без гнилочи и други неща,което е най-важното нещо,другите неща са бял кахър сравнени с кърпенето...


Този,който пита изглежда като глупак за 5 минути,а този,който не пита си остава глупак за винаги!

Palio
новоизлюпен Фичо
Posts: 10
Joined: 12/12/2011, 09:13
Contact:

Re: Когато мечтата загорчи...

Post by Palio » 07/01/2012, 10:19

Здравейте отново!

Първо искам да благодаря на всички за позитивните мнения. Като сложа нещата на кантара, работата не изглежда чак толкова зле. Вече имам координати на един учтив съфорумник, с когото ще се свържа след малко, за да се уточним как да направим огледа на колицата.

За купето - ами да, няма сериозни ръжди, но на няколко места се вижда, че вече е тръгнало - по праговете на някои места боята е почнала да се надига, а по някои шевове има повърхностна ръждица. Това засега не е болка за умиране, ама ме дразни...

Най-притеснителното е едно гадно стържене, което се появява когато колата е на скорост и се движи без газ. Като подам газта - изчезва. Същото става и като натисна съединителя в това положение. Когато е на свободна, също го няма. Мисля си дали няма проблем по каретата или диференциала... Може и да няма масло в кутията... Още като я подкарах във Варшава го чух, ама вече връщане назад нямаше... Е, докара ме дотук, даже това нещо изчезна някъде след като бях минал 1200 км, та се зарадвах. Ама като влезнах в София, пак се появи...

Друго - отдясно предната гума опира в подкалника и го яде - явно ще трябва да го прикрепя по-сериозно, щото и там стърже. Това ще го оправим лесно. Само да не е променена геометрията от удар...

Отпред отляво нещо почуква на неравностите. Въпросното нещо спря да почуква когато изчезна стърженето, но сега май пак го има и него...

Много кофти духа студено от арматурното табло, нейде между ключовете, точно върху ръцете ми. Не знам дали това е нормално, но лично на мен ми е силно некомфортно - навсякъде топло, а баш ръцете ми са студени /то пък за беля точно с тях имам здравословни проблеми.../. Има някаква намеса по тенекията в лявата зона под предното стъкло - има нещо китосвано и нюанса на боята е друг. Ама пък не тече...

Спирачките - ами гадинката се суче. Явно някъде не държи, та трябва да се препипва и това. Това вече е важно, щото иначе няма да мина прегледа...

Гумите са зле /зимните де, щото има и летни/. ДОТ 02 - десет години... Как не се очистих по словашките баири... жив късмет! Та ме хвана яд, че трябва и тях да купувам. Тук кинта, там кинта, барабар с многото кинти за фиатчето... Ама летните са огън - ДОТ 10!

ВДигателя - засега бива. Има само един скъсан маркуч, който е между въздушния филтър и капака на главата. Освен че хвърля малко мазнотия оттам, друго не се забелязва. Е, двигателчето си е спретнато, с леките течове от обичайните места - не мога да си изкривя душата. Най-му хареса словашкия бензин - на 80-90-100 не се чуваше и си ускоряваше чудно! Ама и на мен ми "хареса" - 1.49 евро!

Вътре нещата са сравнително добре. Само дето тапицерията на тавана е паднала, та полските мишки са я подпряли с една летва. Дразни ме тая талпа там, мамка му... Като си помисля, че преди години отказах да взема един Фичляк, само защото таванът му беше целия ръждив отвътре и не се чувствах комфортно.

И с музиката ме прекараха пановете, ама това ще е последна задача - първо техническата страна!

Сега няколко въпроса относно чалъмите:

1. Зимното палене - явно има някаква тънкост. Снощи в големия сняг едвам успях да взривя. Въртя, сука, смукач, без смукач, газ, без газ, кюта-пата, бръм! Ако ще е тъй и занапред, няма да е тъй! Та как да го паля в снега, колко смукач, колко газ и т.н?

2. Първата - да, знам, че няма синхронизатор. И това ме е яд на поляците... Поне за 28 години производство можеше да се сетят да сложат един такъв... Та трудно я вкарвам, особено когато машинката е на баир. Вчера предполагам, че доста са ме псували на един светофар на един наклон... Сигурно има някакъв чалъм. Щото аз си действам както при задната - ако не ще да влезе пускам съединителя да превърти, пак амбриране и първата. Ако има друг начин за действие, дайте жокер, моля!

А, щях да забравя! Трябва ми капачка за резервоара с ключалка. Тая има само една врътка, а това не ме кефи. Капачката май е същата като на Уно. Те поляците и колите си не заключват даже /на фичака ключалките му бяха клеясали/, ама тука...

Ами това е засега, може би още неща ще се сетя по-нататък.

Поздрави!

PS: Като минавах през Зволен, се сетих, че напролет ще има събор. Живот и здраве, може да покараме заедно дотам... Даже се запознах с един бензинджия - и той е фен!



User avatar
danchovek
сър Фичо
Posts: 690
Joined: 23/09/2005, 10:54
Location: София/Sofia
Contact:

Re: Когато мечтата загорчи...

Post by danchovek » 07/01/2012, 21:45

За паленето - до колкото си спомням зимата си палят трудничко. Всеки Фичо си има собствено мнение за това колко да е дръпнат смукача. Може и да има нужда от настройка.

2. Първа я вкарвай при напълно спряло положение. Бързо си заминава. Фичо си тръгва от място на 2ра на баир. Лично съм го правил. Ако толкова не може да издаяни баира на 2ра, най-добре спри, сключи първа и тръгни пак.

За капачка с ключалка ще проверя и ако имам, ще ти дам.


Уважение всекиму - страх никому!

If yоu want it, come and get it!

User avatar
Niki
сър Фичо
Posts: 725
Joined: 15/10/2007, 12:24
Location: ВАРНА
Contact:

Re: Когато мечтата загорчи...

Post by Niki » 08/01/2012, 10:39

Здравей и от мен!
Въобще не се притеснявай. Всички неща, които си описал са бели кахъри и се оправят лесно. Особено след като си мераклия. Бавно и полека всичко ще си дойде на мястото. Колкото до трудното палене сутрин-това ми намирисва на центровка на запалването. Но като цяло причините са комплексни. Задръстен карбуратор, кофти свещи, не добре регулирани клапани и т.н. Моя фичо съм го направил и при -15 градуса е чакмак. Много е важно при палене сутрин да опънеш смукача, но без да подаваш газ. Напомпиш ли педала, колата се дави и после забрави. Поздрави и успех ти желая!


Image

DeYaN
сър Фичо
Posts: 2919
Joined: 13/08/2005, 02:35
Location: Пловдив
Contact:

Re: Когато мечтата загорчи...

Post by DeYaN » 08/01/2012, 14:20

Честитооооо :birthday1: :580: :581: Със здраве да си го [smilie=car003.gif] [smilie=cheers.gif]

Твоето е номер 3 на собствен ход от Родината :mrgreen: А има още луди мераклии, така че да следват премера!!!

Не унивай! Интересното тепърва предстои! :D


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...

DeYaN
сър Фичо
Posts: 2919
Joined: 13/08/2005, 02:35
Location: Пловдив
Contact:

Re: Когато мечтата загорчи...

Post by DeYaN » 08/01/2012, 14:42

За да щадиш кутията, най-добре да го караш като ГАЗ-ка :mrgreen: с двоен съединител при повишаване на предавка, а при понижаване с междинна газ. Това важи особено за първа, но, както каза Данчовек, първа само от пълен покой, а най-добре, ако свикнеш да я включваш при натисната спирачка.

За таблото... Извинявай, ама хората пари дават за многозонов климатик [smilie=newsm65.gif] Единственото решение е да свалиш таблото и "кожата" и отдолу да залепиш всички излишни отвори с доброто старо "сиво тиксо", държи яко и помага при всякакви ситуации.

Спирачките може и само с обезвъздушаване да се оправят, но най-добре свали барабаните и замери дали са износени в нормата. Ако се налага да сменяш накладки, по мое субективно мнение, най-добре си намери Феродо Премиер или нещо друго хубаво от доверен доставчик. Няма да са (много) по-скъпи от полските неща, които можеш да си купиш тука, но е доста вероятно да са много по-качествени, а това все пак са запинячки. Лесно се намират, защото се монтират на задните на много Фиати от 80-те и 90-те. (За барабаните важи същото).
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...

Palio
новоизлюпен Фичо
Posts: 10
Joined: 12/12/2011, 09:13
Contact:

Re: Когато мечтата загорчи...

Post by Palio » 09/01/2012, 08:43

Благодаря на всички!

Оказа се, че непаленето е грешка на задкормилното устройство - абе новобранска работа. Опънал съм палеца на парното и упорито си мисля, че е на смукача, и вЪЪртИИИ... Е, нема да стане, то е ясно!

Иначе ей сега изхвърчах като тапа по един снежен баир, а точно преди мене гледах как един последен модел Джета го помириса и завъртя обратно! Няма спирка машинката!



User avatar
danchovek
сър Фичо
Posts: 690
Joined: 23/09/2005, 10:54
Location: София/Sofia
Contact:

Re: Когато мечтата загорчи...

Post by danchovek » 09/01/2012, 23:09

За изненада на всички новаци тази кола яко гази през зимата....


Уважение всекиму - страх никому!

If yоu want it, come and get it!

DeYaN
сър Фичо
Posts: 2919
Joined: 13/08/2005, 02:35
Location: Пловдив
Contact:

Re: Когато мечтата загорчи...

Post by DeYaN » 10/01/2012, 21:12

За капачката се сетих, че ще ти трябва цялата гърловина заради резбата! Не знам как беше хавата с отдушника, че нали е ултрамодерна екологична разработка, може да се наложи да включиш някак маркучите към кутийката отзад.


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...

Palio
новоизлюпен Фичо
Posts: 10
Joined: 12/12/2011, 09:13
Contact:

Re: Когато мечтата загорчи...

Post by Palio » 11/01/2012, 08:14

Понеже съм бивш бензинджия, като видях капачката отвътре, веднага ми светна, че от Уно е абсолютно същата, само дето на мястото на врътката си има патронче и ключ. Та ще мина през някоя морга - все ще изскочи нещо.

За съжаление напоследък съм зает като дървеница в дъбов паркет - нямам време да го погледна, да му сменя маслото поне. Те нали само центробежен филтър имаха, ако не се лъжа?



Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests