Още един FIAT 126 в Плевен

Място, където всеки ще пише и споделя за своя Фичо
getsov
Фичо с характер
Мнения: 129
Регистриран: 13/01/2014, 09:11
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от getsov » 28/11/2017, 14:00

Тотално съм зациклил със сглобяването, но продължавам да ровя и откривам подходящи аксесоари за моя Fiat 126.

Една от последните ми придобивки е никелирана италианска капачка за резервоар марка FAAB, която е същият модел като някои от пластмасовите, които се използват за Fiat 126. Не е чак толкова рядко срещана в България, защото е използвана за ВАЗ, но моята се оказа попадение, защото има като "бонус" ключ.
капачка резервоар.jpg
Тай като реших да вкарам още никелирани елементи в екстериора, освен броните, фаровете за мъгла и капачката, купих и комплект огледала. Използвани са масово за Жигули, но много Fiat-и в Полша са с такива. Дилемата ми е дали да пробия отвори и в дясната врата или да карам само с шофьорско. Имам ляво черно пластмасово оригинално огледало за Fiat 126, но не и дясно, а не ми се иска то да остава неизползваемо.
огледала.jpg
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.



getsov
Фичо с характер
Мнения: 129
Регистриран: 13/01/2014, 09:11
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от getsov » 28/11/2017, 14:46

И да споделя една идея, която ми се върти от известно време в главата. Понеже страшно много ми харесват интериорите на Fiat (а и на други марки) от 70-те и началото 80-те години, си мисля след време да си проектирам и изработя ново табло и централна конзола за моя 126 във въпросния стил. Сигурно ще направя и нови кори на вратите, в които да вградя колони.
табло.jpg
За едно такова табло може да се използват уреди и копчета с никелирани пръстени от ВАЗ. Признавам си, че не съм наясно дали технически всичко може да се пригоди, но ще проуча нещата. Часовник също би стоял добре централно разположен като този на снимката горе. Предполагам, че може да се измисли как въздуховодите да се вградят.

Като материали спокойно всичко може да се изработи от тънък шперплат, тапициран с тънък дунапрен/вата и черна кожа. За дървените елементи може да се използва някакъв фурнир. За съжаление не мога да открия снимки с така модифицирани табла на Fiat 126.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.



Потребителски аватар
DeYaN
сър Фичо
Мнения: 2814
Регистриран: 13/08/2005, 02:35
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от DeYaN » 28/11/2017, 19:13

Здравей!

Тези щуротии са ми минавали през главата в контекста на абартизацията, но ще се размина само с пълната дупка за касетфона.

Изображение

Ако напълниш таблото с 6-7 уреда ще е прекалено. Много малко място има и ще стане като коледна елха, но пак зависи как се прави. Аз обичам много часовници :lol:

Можеш да комбинираш долната част от оригиналното табло, като това на снимката, разкрасено с кожа и фурнир, а отгоре да приспособиш разбичено табло от 2101, което също да се покрие с кожа, а далната му част носи цяла лента фурнир. В тази лнта може да се монтира и радио горе долу на мястото, където е предвидено оригинално на 126.
21011.jpg
16a1bc2s-960.jpg
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...

getsov
Фичо с характер
Мнения: 129
Регистриран: 13/01/2014, 09:11
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от getsov » 29/11/2017, 09:34

Значи все пак имам подкрепа за идеята :)

Има доста варианти за подредбата на таблото, но задължително трябва да се има предвид, че все пак в 126 е значително по-тясно от останалите Fiat-и. Затова си мислех по-скоро нещата да се развиват във височина и в централната конзола. Мисля, че добър вариант е да се следва интериорът на Fiat 124 Sport Coupe:
FIAT-124-Sport-Coupe.jpg
Fiat 126 табло.jpg
Реално погледнато, копчетата и при него са на същото място като на 126, а малките уреди са над тях. Аз си мисля, че може би ще сложа 2 такива малки уреда + часовник. Ще ми трябват 2 копчета - за фаровете и за фаровете за мъгла. Мога да сложа и някакво за аварийни светлини, ако с него ще стои по-добре. Бутонът-помпичка си остава там.

На конкретното табло на снимката радиото е под копчетата, но при други табла за модела там са си "духалките" - точно като на Fiat 126. Така че радиото може да се остане в дясната част на таблото, предвид факта, че в 126 централната конзола ще е значително по-тясна.

Пепелникът и запалката няма да се използват по предназначение, но ще е добре да ги има. Биха стояли добре в тясната централна колона под изходите на парното.

Това, което ми хареса в този интериор е, че няма нищо натрапващо се, включително и фурнированите елементи. Задължително обаче трябва да се съобразя с разположението на уредите при избора на подходящ волан. Имам малки спортни дървени волани, но те са с диаметър 31-32 см и най-вероятно ще стоят неестествено, закривайки таблото. Затова по-скоро ще търся подходящ по-голям дървен волан, а мога в крайна сметка да си монтирам и един волан марка Ferrero в отлично състояние, който са слагали на Fiat 124 Spider.
волан Ferrero.jpg
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.



getsov
Фичо с характер
Мнения: 129
Регистриран: 13/01/2014, 09:11
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от getsov » 01/12/2017, 11:40

Поляците вече го били измислили...

На първите две снимки е показано издължено табло за Fiat 126 с километраж и оборотомер от ВАЗ. Това чудо, заедно с малките уреди в Полша му искат 500 Zl или 200 лв.

На третата снимка пък някой е проявил изобретателност като е срязал две табла и ги е слепил.
1.jpg
2.jpg
3.jpg
Първият вариант изглежда по-добре, а е и по-компактен. Мисля, че е възможно да се изработи с прерязване на две табла и свързването им с парче. После ще се тапицира и кърпенето ще остане отдолу. Но ако това така или иначе ще се прави, таблото може да се разшири максимално, за да включи в себе си и два малки уреда като ще остане и достатъчно видима част, която да се облицова с тънък дървен панел, както ми се иска.

А това долу са уреди на Giannini, които също са изработени на базата на оригиналното табло на километража.
Giannini2.jpg
giannini.jpg
По-скоро бих помислил в тази посока за разполагане на уредите, за да се запази по-голяма част от оригиналните елементи на таблото.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.



Потребителски аватар
DeYaN
сър Фичо
Мнения: 2814
Регистриран: 13/08/2005, 02:35
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от DeYaN » 01/12/2017, 12:06

Да, тези абарт-пиниз преправяния са хубави. Без това, дето е като двугърба камила. Иначе другото се прави лесно от два. Предполагам, че ще може да се завари с пистолет за горещ въздух, а страниците да се ползват за дъгата горе. После се шлайфа прецизно и се боядисва. Аз бих му пуснал луфт между "часовниците", колкото е отстрани до козирката. Много са сгъчкани.

А Джанини ми е детска мечта. Няма нищо общо с оригиналното. Преди многооого лета, може би 10, бях питал този продавач за същия този километраж. Тогава ми обяви нещо като 800Е. Гледам още му е на страницата...

http://www.abarth-andronico.com/fiat.asp

Изображение


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...

getsov
Фичо с характер
Мнения: 129
Регистриран: 13/01/2014, 09:11
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от getsov » 01/12/2017, 12:25

Страниците стават по-плитки надолу и наистина сигурно може да се ползват, но ще трябва да се доизкърпва и с друго парче. Това, обаче, няма да е проблем, ако преди боядисването се използва и някакъв подходящ кит. А при тапициране съвсем няма да има проблем.

Наистина са сгъчкани двата големи уреда. Би трябвало да могат да се раздалечат и да отворят място между тях за два малки.

Но задължително всичко това трябва да се съобрази с размера на волана, защото ще стои зле, ако той скрива част от уредите. Но ако съдим по моделите на табла за Abarth, трябва да може да се разшири.
4.jpg
5.jpg
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.



Потребителски аватар
DeYaN
сър Фичо
Мнения: 2814
Регистриран: 13/08/2005, 02:35
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от DeYaN » 01/12/2017, 12:43

Тези с по 4 са по-малки от ладовите. Като от Шкода. Преди Матушка продаваше четворка за ладови уреди от фибростъкло, но го няма на сайта.


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...

getsov
Фичо с характер
Мнения: 129
Регистриран: 13/01/2014, 09:11
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от getsov » 01/12/2017, 12:50

DeYaN написа:
01/12/2017, 12:43
Тези с по 4 са по-малки от ладовите. Като от Шкода. Преди Матушка продаваше четворка за ладови уреди от фибростъкло, но го няма на сайта.
Да, очевидно тези на долната снимка са по-малки от на ладовите, но пък на горната са си големички и се събират. Така или иначе, всичко преминава през прецизно мерене, чертане/рисуване, а накрая и с правене на макети от кашон :lol:



Потребителски аватар
DeYaN
сър Фичо
Мнения: 2814
Регистриран: 13/08/2005, 02:35
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от DeYaN » 01/12/2017, 14:33

Ето ги шкодовите:
skoda 1.jpg
Има и с хромирани гривни. За съжаление уредът за налягане на маслото е само камионски и не е с датчик, а с тръбичка/маркуч до таблото :lol:

Иначе шкодовите са много подходящи за пунтаж със смяна на циферблата :lol:

http://www.fiat500sport.com/instrumentation.html
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...

getsov
Фичо с характер
Мнения: 129
Регистриран: 13/01/2014, 09:11
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от getsov » 01/12/2017, 15:36

В интерес на истината руските ми харесват много и поради факта, че на практика са си Fiat-ски. Не знам каква е разликата в диаметъра, но така или иначе вече имам такива уреди, та ще търся начин да събера тях. От руските имам следните уреди:

- Скоростомер
- Оборотомер
- Уред бензин
- Уред налягане масло
- Волтметър

В добавка имам и часовник в същия стил, както и няколко ключа с никелирани рамки.

Може би мога да се лиша от уреда за налягане на масло, а да използвам за това само лампичка, както е на горното табло от Skoda. Пък и една стилна лампичка ще стои много добре.

Общо взето имам няколко варианта:

1. Табло с двата големи уреда, а вдясно да сложа уреда за бензин, волтметъра и часовника.
2. Табло с два големи уреда + бензин + волтметър
3. Табло с два големи уреда + бензин

Най-вероятно всичко ще зависи от разстоянията на цялото табло на колата, защото в крайна сметка искам уредите да стоят стилно, а не да са в повече.



Потребителски аватар
DeYaN
сър Фичо
Мнения: 2814
Регистриран: 13/08/2005, 02:35
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от DeYaN » 01/12/2017, 15:49

Много ясно. Те съветските са си Веля Борлети. Направо Ферари. На Дино часовникът е с размера на другите уреди, а има и Ампермер. Той ми е също детска мичтъ :mrgreen:

ferrari-dino-revival-creates-split-views-within-the-automaker-119694_1.jpeg
4.jpg
ПП- Часовник има в ибей в момента $650 :lol:
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...

getsov
Фичо с характер
Мнения: 129
Регистриран: 13/01/2014, 09:11
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от getsov » 01/12/2017, 16:50

Това табло е като на самолет! Аз ще съм по-скромен :) Хубавото е, че от трите ми 126-ци имам и 3 километража, така че 2 от тях мога спокойно да използвам и да си направя по-широко табло.

Следващата ми стъпка е да измеря цялото табло на Fiat-а, за да знам всички разстояния. После ще направя някакви графични варианти и ще ги пусна тук. Дано имам време още идната седмица...



getsov
Фичо с характер
Мнения: 129
Регистриран: 13/01/2014, 09:11
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от getsov » 02/12/2017, 21:21

Някаква идея за какво са двете индикаторни лампички на таблото на снимката долу? Аз най-вероятно ще сложа една червена за налягането на маслото, ако не сложа съответния уред.
0720bia.jpg
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.



Потребителски аватар
DeYaN
сър Фичо
Мнения: 2814
Регистриран: 13/08/2005, 02:35
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от DeYaN » 03/12/2017, 20:22

За лампички погледни в камионджийските магазини. Обикновено има голям избор. Иначе на самото табло бих оставил най-важните уреди, които са налягането и температурата на маслото. За въздухарката наистина са най-съществени. За Фичо и волтажът е важен, но може да е на втора линия.


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта