Още един FIAT 126 в Плевен
-
- Фичо с характер
- Мнения: 132
- Регистриран: 13/01/2014, 09:11
- Контакти:
Re: Още един FIAT 126 в Плевен
Лампичките не са проблем, ще намеря подходящи.
Въпросът обаче е за уредите... Моите са ладови и съответно уредът за температура е за вода. Предполагам, че е обикновен термометър, към който върви с някакъв датчик. Мога ли да го пригодя да показва температура на маслото или... ?
Ясно е, че волтметърът не е чак толкова важен и може би точно той би дошъл в повече на таблото.
Въпросът обаче е за уредите... Моите са ладови и съответно уредът за температура е за вода. Предполагам, че е обикновен термометър, към който върви с някакъв датчик. Мога ли да го пригодя да показва температура на маслото или... ?
Ясно е, че волтметърът не е чак толкова важен и може би точно той би дошъл в повече на таблото.
- DeYaN
- сър Фичо
- Мнения: 2834
- Регистриран: 13/08/2005, 02:35
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Още един FIAT 126 в Плевен
Да. Оригиналният датчик за температурата на водата се монтира на картера. Някои го пригаждат на пробката за източване на маслото, но е много ниско и шансът да се удари е голям. Трябва да се направи фланец с резба, която обаче е на конус и да се завари на картера на подходящо място под нивото на минимума на щеката за проверка на нивото. За датчика на налягането е малко по-сложна стругарската работа, но става. Може да се сложи на отвора затапен до ангренажния капак, но този е близо до помпата и ще дава по-високи резултати от реалните. Най-добре под оригиналния датчик или на пробката под делкото. Малко е забито, но там може да се завие датчикът на лампата, а оригиналният да се ползва за манометъра.
Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!
[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...
[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...
- DeYaN
- сър Фичо
- Мнения: 2834
- Регистриран: 13/08/2005, 02:35
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Още един FIAT 126 в Плевен
Волтметърът си е важен за Фичо, но винаги ще филмира с данни за слабия зарад. Може, заедно с бензиномера, да са другаде по таблото.
Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!
[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...
[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...
- DeYaN
- сър Фичо
- Мнения: 2834
- Регистриран: 13/08/2005, 02:35
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Още един FIAT 126 в Плевен
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!
[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...
[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...
-
- Фичо с характер
- Мнения: 132
- Регистриран: 13/01/2014, 09:11
- Контакти:
Re: Още един FIAT 126 в Плевен
Благодаря за схемата! Аз съм я гледал вече във форума. Предполагам, че не е трудно да се намерят частите и да се изпълни.
А се чудя и нещо друго.... Ако ще се сменят циферблатите, дали е възможно да се запази оригиналният километраж на Fiat 126, но да му се монтира стъклото с пластмасовия и метален пръстен от километража от Лада. Така ще има еднаква визия с оборотомера, но пък на оригиналния километраж има вграден разходомер, както и доста индикации. А ще си остане и реалната скорост...
По този начин си спестявам нуждата да монтирам отделен разходомер и няма да има нужда да разширявам твърде надясно таблото с уредите.
А се чудя и нещо друго.... Ако ще се сменят циферблатите, дали е възможно да се запази оригиналният километраж на Fiat 126, но да му се монтира стъклото с пластмасовия и метален пръстен от километража от Лада. Така ще има еднаква визия с оборотомера, но пък на оригиналния километраж има вграден разходомер, както и доста индикации. А ще си остане и реалната скорост...
По този начин си спестявам нуждата да монтирам отделен разходомер и няма да има нужда да разширявам твърде надясно таблото с уредите.
- DeYaN
- сър Фичо
- Мнения: 2834
- Регистриран: 13/08/2005, 02:35
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Още един FIAT 126 в Плевен
Частите ги има във всеки магазин за Лада.
Нещо не схванах за компилацията. Не съм сигурен гривните могат ли да се присадят, но в такъв случай какво става с оборотомерът? В ладовите уреди има всички необходими индикатори плюс смукач, който не е трудно да се направи. Оборотомерът може също да се направи с дизайна на 126.
Километрите ще са реални, ако си с оригиналния диаметър гуми. Наскоро разбрах, че имало стандарт от 60-те, според който има предавано число между скоростите и километража.
От Лада Петица километражът е същият, но до 160.
Нещо интересно:
https://www.forzamotorsport.net/en-us/news/hma_11_7_13
Нещо не схванах за компилацията. Не съм сигурен гривните могат ли да се присадят, но в такъв случай какво става с оборотомерът? В ладовите уреди има всички необходими индикатори плюс смукач, който не е трудно да се направи. Оборотомерът може също да се направи с дизайна на 126.
Километрите ще са реални, ако си с оригиналния диаметър гуми. Наскоро разбрах, че имало стандарт от 60-те, според който има предавано число между скоростите и километража.
От Лада Петица километражът е същият, но до 160.
Нещо интересно:
https://www.forzamotorsport.net/en-us/news/hma_11_7_13
Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!
[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...
[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...
-
- Фичо с характер
- Мнения: 132
- Регистриран: 13/01/2014, 09:11
- Контакти:
Re: Още един FIAT 126 в Плевен
Идеята ми за оригиналния километраж наистина е безсмислена. Ще бъда с джанти 13, но гумите са 165/60 и мисля, че като ги взех коментирахме тук, че диаметърът им съвпада идеално с оригиналните.
Така че спокойно ще си ползвам ладовия скоростомер и той ще си показва точно. Пък тези 180 км/ч ще са за распект на возещите се

Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
- DeYaN
- сър Фичо
- Мнения: 2834
- Регистриран: 13/08/2005, 02:35
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Още един FIAT 126 в Плевен
Пасажерите ще се респектират още преди да са видели километража. Можеш да направиш една инсталация за дърпане на кесийки за по-лабилните
Аз определено залагам на модерно радио със старомоден облик. Ако изобщо смяташ, че ще може да надвика страшилището, което плаши пътниците от предния абзац.
Един приятел има и е много готино, но гледай да е с USВ вход.



Аз определено залагам на модерно радио със старомоден облик. Ако изобщо смяташ, че ще може да надвика страшилището, което плаши пътниците от предния абзац.

Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!
[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...
[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...
-
- Фичо с характер
- Мнения: 132
- Регистриран: 13/01/2014, 09:11
- Контакти:
Re: Още един FIAT 126 в Плевен
Определено искам да имам поне радио с FM вълни, а още по-добре ще е да имам и възможност за USB.
При първия вариант мога да намеря някакво старо радио или радио-касетофон. Има и такива с FM.
За да имам и USB, най-лесно ще ми е да си купя ново радио в ретро стил. Такива намирам, но са твърде скъпи. Единственият по-приемлив вариант е това, което на пръв поглед става, но очевидно е съвременно.
Бях обмислял и идеята да оставя само панела на оригиналното радио Unitra Safari 5, който да пада и зад него да е скрито някакъв мини USB плейър. Но сякаш не ми се иска да го съсипвам.
По-добре ще стане, ако си поиграя повече и вградя в старо радио въпросния плейър. Възможно да се използва ретро касетофон за кола като тези, които са и по-атрактивен с тези лъскави елементи, каквито ще имам на уредите и около бутоните:
Може би на мястото за касетата може да се вгради ненатрапчив панел с няколко подходящи бутона за управлението на USB плеъра, а в конкретния случай дори да се изкара USB изхода на мястото на копчето за вадене на касетата. Иска ми се, обаче, FM радиото да си го слушам от стария приемник, за да може готините ретро въртящи се копчета да не са само за украса. Май стана твърде сложно.... Всъщност при наличието на FM на радиото един обикновен трансмитер също върши работа... Тъкмо да си оправдая наличието на запалка на таблото
Добре е, че проблемът с радиото не засяга проекта за ново табло с уреди, защото ще използвам оригиналния панел, а то там си има точно място.
При първия вариант мога да намеря някакво старо радио или радио-касетофон. Има и такива с FM.
За да имам и USB, най-лесно ще ми е да си купя ново радио в ретро стил. Такива намирам, но са твърде скъпи. Единственият по-приемлив вариант е това, което на пръв поглед става, но очевидно е съвременно.
Бях обмислял и идеята да оставя само панела на оригиналното радио Unitra Safari 5, който да пада и зад него да е скрито някакъв мини USB плейър. Но сякаш не ми се иска да го съсипвам.
По-добре ще стане, ако си поиграя повече и вградя в старо радио въпросния плейър. Възможно да се използва ретро касетофон за кола като тези, които са и по-атрактивен с тези лъскави елементи, каквито ще имам на уредите и около бутоните:
Може би на мястото за касетата може да се вгради ненатрапчив панел с няколко подходящи бутона за управлението на USB плеъра, а в конкретния случай дори да се изкара USB изхода на мястото на копчето за вадене на касетата. Иска ми се, обаче, FM радиото да си го слушам от стария приемник, за да може готините ретро въртящи се копчета да не са само за украса. Май стана твърде сложно.... Всъщност при наличието на FM на радиото един обикновен трансмитер също върши работа... Тъкмо да си оправдая наличието на запалка на таблото

Добре е, че проблемът с радиото не засяга проекта за ново табло с уреди, защото ще използвам оригиналния панел, а то там си има точно място.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
-
- Фичо с характер
- Мнения: 132
- Регистриран: 13/01/2014, 09:11
- Контакти:
Re: Още един FIAT 126 в Плевен
Днес ми остана малко време да взема мерки на таблото и да нахвърлям едно примерно разпределение.
Мисля, че това е оптимална подредба на нещата, които искам да сложа. Мога да се лиша от часовника, но още един малък уред встрани ще стои зле. Може да се монтира вляво от останалите уреди - директно върху тапицерията. Първият ми Fiat там имаше волтметър точно там.
Таблото с новите уреди леко застъпва левия изход на парното, но този детайл може да се измисли.
Радиото би трябвало да може да се монтира зад дървения панел, но и пред него би стояло добре. Дясната част на този панел съвпада с оригиналния, така че няма да наруши правоъгълните форми на тапицерията.
Мисля, че това е оптимална подредба на нещата, които искам да сложа. Мога да се лиша от часовника, но още един малък уред встрани ще стои зле. Може да се монтира вляво от останалите уреди - директно върху тапицерията. Първият ми Fiat там имаше волтметър точно там.
Таблото с новите уреди леко застъпва левия изход на парното, но този детайл може да се измисли.
Радиото би трябвало да може да се монтира зад дървения панел, но и пред него би стояло добре. Дясната част на този панел съвпада с оригиналния, така че няма да наруши правоъгълните форми на тапицерията.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
-
- Фичо с характер
- Мнения: 132
- Регистриран: 13/01/2014, 09:11
- Контакти:
Re: Още един FIAT 126 в Плевен
Сега виждам, че не съм предвидил място за запалката, а тя ще си трябва... Може да е някъде скрита. Всъщност обмислях вариант да сложа дървено капаче на нишата пред скоростния лост, та може там да се измисли нещо за зареждане на телефон например.
- DeYaN
- сър Фичо
- Мнения: 2834
- Регистриран: 13/08/2005, 02:35
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Още един FIAT 126 в Плевен
Много професионално!!!
Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!
[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...
[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...
-
- Фичо с характер
- Мнения: 132
- Регистриран: 13/01/2014, 09:11
- Контакти:
Re: Още един FIAT 126 в Плевен
Благодаря! Професионално чак е силно казано, но определено таблото ще стане хубаво, защото подредбата му е балансирана. Най-вероятно няма да си играя да режа оригиналната кутия на километража и да я удължавам, а ще направя нова от някакъв тънък материал + тапицерия.
Днес си взех радио-касетофона - един от тези от по-горните ми постове:
На живо се оказа прекрасен като дизайн! Въртящите се копчета са двойни и може би затова освен тях има само още 2 бутона. Би могъл да се монтира без черния му панел зад дървеното табло, но и с панела стои добре. Сега остава да намеря малко време да го включа и да стискам палци радиото да работи. Пък оттам нататък ще мисля как да вграждам mp3 плейър в него.
Днес си взех радио-касетофона - един от тези от по-горните ми постове:
На живо се оказа прекрасен като дизайн! Въртящите се копчета са двойни и може би затова освен тях има само още 2 бутона. Би могъл да се монтира без черния му панел зад дървеното табло, но и с панела стои добре. Сега остава да намеря малко време да го включа и да стискам палци радиото да работи. Пък оттам нататък ще мисля как да вграждам mp3 плейър в него.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
-
- Фичо с характер
- Мнения: 132
- Регистриран: 13/01/2014, 09:11
- Контакти:
Re: Още един FIAT 126 в Плевен
Лампичката е много стилна заради хромирания пръстен около нея. Намерил съм си още една, пък ще мисля какво точно да отчитат

Намерих си и много запазена централна конзола отново от ВАЗ 2106 като тази на снимката.
Виждал съм снимки на Fiat 124 special с почти същата, така че според мен е подходящ оригинален елемент за тунинг на интериора. Разбира се, ще трябва прецизно да я прережа и намаля по ширина. Така най-вероятно вече няма да става за радио, но можа да й сложа дървено капаче и да се ползва като малка жабка, а и да монтирам върху нея част от елементите за таблото. Управлението на парното сигурно ще може да се вгради в горната й част.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
-
- Фичо с характер
- Мнения: 132
- Регистриран: 13/01/2014, 09:11
- Контакти:
Re: Още един FIAT 126 в Плевен
И аз да се завърна във форума
Няма да разказвам за "огромния" ми напредък по сглобяването на моя Fiat 126, а искам да споделя очерталия се краен вариант по облагородяването на таблото.

Радващото е, че най-после се сдобих с един от най-класическите модели волани - MOMO Indy. Предстои ми реставрирането му, но тъкмо ще стане в същия цвят като дървените елементи на таблото.
Основната ми идея за таблото е да запазя оригиналния му вид, а нещата от мен да са като добавки - табло с уреди, табло с бутони, централна конзола. Също така, ми се искаше таблото да изглежда направено точно като за Fiat, та затова се постарах да си подсигуря само аналогични елементи от Лада.
За таблото с уредите прецених, че е важно да се вижда през волана и затова ще е в максимално прибран вариант с два големи и два малки уреда. Писал съм преди, че ще използвам ладови уреди, които са почти същите като тези на някои модели на Fiat от 70-те. Може би случайно, но намерих такиваи, които нямат символи за светлинните им индикатори, както надписи на руски. Ще сложа скоростомер и оборотомер, както и показател за горивото и за налягането на маслото. Обсъждали сме тук, че ще е полезен и уредът за температура на маслото, както и волтметър, но май ще си ги спестя. Индикаторните лампички са отново от Лада със старите хромирани пръстени. Червената ще е за акумулатора, жълтата за фаровете за мъгла, а зелената все още се чудя за какво. Не ми се иска да дублирам намиращите се в самите уреди индикаторни лампички.
Таблото с бутоните ще има няколко елемента. Бутонът/помпичката за водата за стъклата, два ладови бутона с хромирани рамки - за фаровете и фаровете за мъгла, следван от ладов часовник. Завършвам с малка жабка на мястото на радиото, каквито има на доста от спортните модели на Fiat. на нея може да се сложи и някакъв готин метален надпис.
Централната конзола е нещо, което откривам трудно като снимки, но съм се убедил, че за нея има място. Основният й модул с радиото е изнесен напред. Намерих уникално ретро радио GRUNDIG с доста хромирани елементи и красива скала. Дано и проработи, както ме увериха. Под него ще има тясно продължение на конзолата с ладови бутон за аварийните и запалка, а най-долу и говорител.


Радващото е, че най-после се сдобих с един от най-класическите модели волани - MOMO Indy. Предстои ми реставрирането му, но тъкмо ще стане в същия цвят като дървените елементи на таблото.
Основната ми идея за таблото е да запазя оригиналния му вид, а нещата от мен да са като добавки - табло с уреди, табло с бутони, централна конзола. Също така, ми се искаше таблото да изглежда направено точно като за Fiat, та затова се постарах да си подсигуря само аналогични елементи от Лада.
За таблото с уредите прецених, че е важно да се вижда през волана и затова ще е в максимално прибран вариант с два големи и два малки уреда. Писал съм преди, че ще използвам ладови уреди, които са почти същите като тези на някои модели на Fiat от 70-те. Може би случайно, но намерих такиваи, които нямат символи за светлинните им индикатори, както надписи на руски. Ще сложа скоростомер и оборотомер, както и показател за горивото и за налягането на маслото. Обсъждали сме тук, че ще е полезен и уредът за температура на маслото, както и волтметър, но май ще си ги спестя. Индикаторните лампички са отново от Лада със старите хромирани пръстени. Червената ще е за акумулатора, жълтата за фаровете за мъгла, а зелената все още се чудя за какво. Не ми се иска да дублирам намиращите се в самите уреди индикаторни лампички.
Таблото с бутоните ще има няколко елемента. Бутонът/помпичката за водата за стъклата, два ладови бутона с хромирани рамки - за фаровете и фаровете за мъгла, следван от ладов часовник. Завършвам с малка жабка на мястото на радиото, каквито има на доста от спортните модели на Fiat. на нея може да се сложи и някакъв готин метален надпис.
Централната конзола е нещо, което откривам трудно като снимки, но съм се убедил, че за нея има място. Основният й модул с радиото е изнесен напред. Намерих уникално ретро радио GRUNDIG с доста хромирани елементи и красива скала. Дано и проработи, както ме увериха. Под него ще има тясно продължение на конзолата с ладови бутон за аварийните и запалка, а най-долу и говорител.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост