Още един FIAT 126 в Плевен

Място, където всеки ще пише и споделя за своя Фичо
DeYaN
сър Фичо
Мнения: 3017
Регистриран: 13/08/2005, 02:35
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от DeYaN »

Крикът е сравнително труден за вдигане на Лада, не, че не става, като се изпружат ония ми ти пружини :mrgreen: , та ме съмнява да е от 125.

За радиото нямам никаква идея, но из нета със сигурност ще има такава преработка.

За джантите не каза от какво са. Много са ми познати, но не намерих от какво са.


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...

getsov
г-н Фичо
Мнения: 209
Регистриран: 13/01/2014, 09:11
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от getsov »

Джантите са от Рено 11, но засега съм оставил тази идея да престои.



DeYaN
сър Фичо
Мнения: 3017
Регистриран: 13/08/2005, 02:35
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от DeYaN »

Бях почти сигурен, че са от Рено 5, но нещо не ги намирам. Сега се чувствам по-добре, че не трябва да пия двойна доза гинко билоба, ами само единична :uh:

По-добре търси джанти, за които няма да ти се налага да товариш главините с фланци. Всъщност със стария тип джанти ли ще остане мъникът?


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...

getsov
г-н Фичо
Мнения: 209
Регистриран: 13/01/2014, 09:11
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от getsov »

Почти се отказах точно заради товаренето на главините. Имам 12-13 джанти от стария модел и ще мога да направя добър комплект от 4 + 1. На полските Фиати те са боядисани в сиво, но аз ще ги направя като италианските в металик.



getsov
г-н Фичо
Мнения: 209
Регистриран: 13/01/2014, 09:11
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от getsov »

Изображение

Ето тази антена стоеше на един от Fiat-ите ми. Дълга е само 45 см и винаги много ми е харесвала заради пружината и чупещото се рамо. С малко освежаване ще стои чудесно и ще върши добра работа, надявам се.

А някой има ли идея дали е оригинална за Fiat 126? Сякаш не съм попадал на снимка с точно такава антена. Всъщност дали изобщо има такова понятие "оригинална антена" за Fiat 126...



Потребителски аватар
exton
Фичо сан
Мнения: 476
Регистриран: 05/01/2009, 15:40
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от exton »

getsov написа:Почти се отказах точно заради товаренето на главините. Имам 12-13 джанти от стария модел и ще мога да направя добър комплект от 4 + 1. На полските Фиати те са боядисани в сиво, но аз ще ги направя като италианските в металик.
И аз бих те посъветвал металик да са, ако се двуомиш. Моите прахово сиви ги боядисаха и нещо не ми допадна как стоят, като ги монтирах. Някакси не се връзват на лъскавите брони. Върху праховото ще ги пръсна металик след време.
Колкото до крика и аз съм със същия като твоя. На Ладуните са доста по-дълги, но пък може и с окомплектовка, като на DEYAN IYI да е имало през годините.
Кутията за инструмент, на моята пише на полски и ако не бъркам някои от инструментите са със щампа FSM.
Виждаш му края вече, очакваме снимки от Панорамата с Фиата :)



getsov
г-н Фичо
Мнения: 209
Регистриран: 13/01/2014, 09:11
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от getsov »

Моят Fiat трябва да е готов на пролет. Преди зимата мисля да сложа само двигателя, за да мога да го паля, а до пролетта ще имам няколко задачи.

Първата е да си стегна салона. Има изгледи да стане много приличен и в напълно оригинален вид. Тук включвам и таблото, за което имам запазени всички елементи.

И с радиото също ще се занимая зимата. По-точно ще събера от две радиа едно и ще чакам моят специалист да ми смени UKV блока.

Ще се постарая и за джантите. Спрях да мисля как да ги направя сам, а ги нося направи на пясъкоструй и прахово. Металик ще са 100%.



getsov
г-н Фичо
Мнения: 209
Регистриран: 13/01/2014, 09:11
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от getsov »

Изображение

Изображение

Това са последните две неща, които купих като оборудване за Fiat-а ми. Интересна е, че за не много пари човек може да се сдобие с готини аксесоари от 70-те и 80-те години на ХХ век.

От снимките се вижда, че багажникът е изключително запазен и тези 15 лв., които платих за него, са много много изгодни. Единствено виждам, че има леко изкривяване на задната пръчка, но това е поправимо. Не знам от каква кола е, но в друга обява за същия пишеше, че е оригинален за Трабант. Доколкото виждам има възможност за разглобяване, така че ще мога да го преправя. Утре пристига при мен!

Аптечката е хубаво допълнение към багажното отделение. Всъщност не знам дали е точно аптечка, но като такава беше описана в обявата. С размери 23х17х8 см е и е буквално като нова. Платих за нея странно ниска цена - 2 лв.

При мен вече е и второто радио Unitra Safari 5, което поръчах за 20 лв. В много добро състояние е! Интересното при него е, че корпусът му е опакован (сякаш фабрично) с черна кожа. Имате ли идея защо е направено това?



getsov
г-н Фичо
Мнения: 209
Регистриран: 13/01/2014, 09:11
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от getsov »

Днес багажникът дойде при мен и вече имам идея какво да направя с него! Дължината е идеална - 98 см. Ширината обаче трябва да се понамали до към 85-90 см, за да може багажникът да не стърчи, а да следва линията на стеснение на купето. Ще намаля до минимум и височината на държачите. Май много неща станаха за промяна....

И тъй като багажникът така или иначе не е оригинален за Fiat 126, реших да му добавя нещо от мен, което ще му даде по-класически вид и някаква уникалност. Става дума за дървените летви, които да следват напречните греди. Имам възможност да намеря хубава дървесина и вече въпросът е точно каква тоналност на лака ще им стои добре. Мисля, че по този начин мога да подскажа, че Fiat 126 е модел от началото на 70-те, когато все още е имало такива привлекателни детайли в автомобилите.

Може багажникът да изглежда по ето този начин.

Изображение

Но летвите биха изглеждали добре и ако следват дължината на купето.

Има много модели подобни багажници с дървени летви при търсене с ключови думи classic roof rack



getsov
г-н Фичо
Мнения: 209
Регистриран: 13/01/2014, 09:11
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от getsov »

Започвам 2017 година с мисълта, че на пролет най-после ще сглобя моя Fiat :)

В крайна сметка вече съм убеден, че искам да му сложа джанти 13 цола, които да му придадат по-спортен вид, въпреки че реално ще го затруднят в по-малка или по-голяма степен. Искам да сложа джанти в стила на тези от снимката долу:

Изображение

Оказа се, че в Полша използват доста точно тези класически джанти на O.Z. В България могат с малко търсене да се намерят идентични на друга марка, които са монтирани на Golf 2.

За целия този проект обаче ми възникват няколко важни въпроса:

1. Джантите, които мога да намеря, имат междуболтовото разстояние 100 мм, а не 98. Казаха ми, че тези 2 мм са преодолими по някакъв начин и може да не се окажат фатални. Предполагам че самите отвори на джантите се разширяват леко и се използват болтове на друг стандарт.

2. По-сериозен е въпросът с окачването на джантите, тъй като съм със стария тип барабани. Тук ми е ясно, че единият ми вариант е да намеря барабани, главини, шенкели и т.н. от новия тип. Ако не успея да ги намеря на старо, обаче, ще трябва да се извадят доста пари, а на този етап не ми се иска.

3. Естествено, алтернативен вариант е да се ползват някакъв тип преходни фланци. Знам, че товарят, но все пак някой има ли опит с правенето на такива?

4. А съществува ли вариант, при който в стар тип барабан се нарязват отвори и се навиват шпилки на нужното разстояние 98 или 100 мм? Един човек ми даде мнението си, че принципно е възможно, но това зависи от дебелината на барабана в зоната на пробиване. Разбира се, и тук съществува една условност - възможно е джантата да идва малко по-навътре и отново да са нужни някакви фланци за дистанция.

Та въпросът ми е мога ли да премина на алтернативен вариант най-вече по точка 4., при който може да не се налага слагането на фланци.



DeYaN
сър Фичо
Мнения: 3017
Регистриран: 13/08/2005, 02:35
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от DeYaN »

За много години!

Аз не бих се доверил на дупчен барабан. Нито пък на фланци. Новите главини със сигурност не са евтини, особено задните. Пък и с лагери... Ако стигнеш до шенкели и главини по-добре да мислиш за минаване на дискове. Все пак е бегачка. :D

400Е са някъде пък тези шукарии за старите главини, но 4.5/12".
4058917c40b0a13e9159bccc14f8a3ac_228_208_crop.jpg
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...

getsov
г-н Фичо
Мнения: 209
Регистриран: 13/01/2014, 09:11
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от getsov »

Т.е. за да сложа дискови спирачки от други модели на Fiat, пак ще трябва да сменя главини и шенкели?

Дупченено на барабаните изобщо допустимо ли е?

А иначе за никакви бегачки не говорим - моят Fiat ще е за "дефилиране" по плевенските улици и за каране за удоволствие по завоите в парк Кайлъка, колкото да стигна за бира до язовирите. И за снимки под Панорамата :)



DeYaN
сър Фичо
Мнения: 3017
Регистриран: 13/08/2005, 02:35
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от DeYaN »

Да, за дискове трябват новите главини. Италианците имат комплекти и за старите, но са доста скъпи.

От законова гледна точка дупченето на барабаните със сигурност е недопустимо. От техническа най-вероятно също.

А предният барабан сам по себе си е и главина.


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...

getsov
г-н Фичо
Мнения: 209
Регистриран: 13/01/2014, 09:11
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от getsov »

Изображение

Ето тези класически джанти MSW утре ще са при мен! Параметри 5j x 13 H2 ET45 4x100. Мисля, че беше голям късмет, че успях да ги открия в добро състояние, с 4 еднакви летни гуми и на разумна цена.

По емблемата си личи, че са от Daihatsu. Почти съм сигурен, че са от модела Cuore което е малко по-голямо от Fiat 126. Затова гумите са ниски с размер 165/60/13 - идеални за Fiat-a!

За монтажа на тези джанти явно ще прибегна към поставянето на някакви фланци. Ще трябва да се изработят по-специални за предните барабани. Ясно е, че това е компромисен вариант, но към момента поставянето на нов тип барабани ми изглежда трудно. А и с фланци ще мога за разнообразие да ползвам стария тип джанти, но които имам поставени добри зимни гуми.

Една такава джанта със сигурност тежи не повече от 6 кг, защото същият модел на MSW с 6j е към 6,2 кг. С този си размер гумата би трябвало да не е много тежка, така че дори с фланци, предполагам, че няма да надхвърля прекалено много теглото на оригиналните джанти с гуми.



DeYaN
сър Фичо
Мнения: 3017
Регистриран: 13/08/2005, 02:35
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Още един FIAT 126 в Плевен

Мнение от DeYaN »

Страхотни са!!! А гумите на практика са със същия диаметър като оригиналните 135R12, което е 135/82/12.

Поздрав!!!


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 2 госта