Page 2 of 2

Re: Нова придобивка и връщане към живота :)

Posted: 29/11/2018, 13:20
by DeYaN
650Е е с различен разпределен вал, глава, жигльори(карбуратор), делко, бобина, ауспух, алтепнатор, но всичко може да се каже, че е взаимозаменяемо, стига да се спазват някои зависимости. Някои хора рътат каквото имат.

Re: Нова придобивка и връщане към живота :)

Posted: 01/12/2018, 18:51
by fiat4e
Благодаря, звънях на Вакулински за някои части и ме пита дали е с алтернатор или динамо, явно имат разлики, но не успях да отговоря.
Скоростните кутии, предполагам са еднакви, тъй като тези дни ще взимаме една за смяна на нашата?

Re: Нова придобивка и връщане към живота :)

Posted: 02/12/2018, 22:54
by DeYaN
Да, кутията е същата, единствено може на капака на опашката да има или няма контакт за светлината за заден ход

Re: Нова придобивка и връщане към живота :)

Posted: 12/12/2018, 17:04
by fiat4e
Такаааа, купихме ск.кутия и разни нови части за мъника, предстои смяна, но поради липса на опит с такава техника искам да попитам за хитрини и тънкости при свалянето и реда на действия.
Надява се да няма нужда да се сваля целия мотор, а да може да се свали кутията отделно след свалянето на полуоските и отделянето от тампоните. Какви части е хубаво да се сменят и приготвя предварително преди да започна смяната тъй като имам нов съединител ще бъде сменен. Маншони, семеринги и т.н, каква масло да сложа на новата?

Re: Нова придобивка и връщане към живота :)

Posted: 12/12/2018, 19:10
by Питар
Ето линк към книжката за Фиат 126 http://www.iveco.org/download/126p/docs/knijka/, може да ти е полезна. За съединителя и скоростната кутия пише на 54 JPG и 55JPG.

Re: Нова придобивка и връщане към живота :)

Posted: 12/12/2018, 22:07
by DeYaN
Скоростите не можеш да ги свалиш без двигателя или ще да е голяма гимнастика. Двигател и скорости, ако го правиш за втори път, става за 45мин барабар с псувните, чуденето и бирата. Качването е за час.

Общо взето е следното. Откачаш всички кабели, маркучи, въздуховоди, полуоските от главините, жилата и привода на скоростите. Подпираш например на стари гуми двигателя и кутията. Махаш задната греда (под капака), може и да я оставиш направо с двигятеля да излезе. Развиваш гредичкана с тампоните на скоростите. Сетне буташ Фича напред и воала!!!

Може и да пропускам нещо, но това е общо взето. Нищо сложно.

Re: Нова придобивка и връщане към живота :)

Posted: 13/12/2018, 16:13
by getsov
На моя Fiat от 1982 г. има една трапецовидна планка на купето в лявата част на двигателното отделение, която сякаш служи само за прихващане на защитната решетка отдолу... При тази планка беше отрязана, та специално настоявах тенекеджията да я възстанови в точните й размери, които аз му дадох по мерки от другото ми купе... После се оказа, че точно заради нея не мога да вкарам двигателя на мястото му, без колата да се повдига! Аз ли нещо не съм подходил както трябва или просто тази планка е премахната в по-новите модификации?

Ето тук вляво добре се вижда как планката затваря излизането на двигателя и съответно вкарването му.

Image

Re: Нова придобивка и връщане към живота :)

Posted: 13/12/2018, 21:31
by DeYaN
При мен не помня има ли го или е правоъгълно... Забравил съм как се захваща щитът.

Re: Нова придобивка и връщане към живота :)

Posted: 19/12/2018, 00:21
by fiat4e
Малко нови части за Фичо
https://photos.app.goo.gl/mAvZthwuiuDYrcCw7

Ето и как е при мен
https://photos.app.goo.gl/TbxoQPSfu3fkUnYj8

За маслото не разбрах, какъв тип се препоръчва?

Re: Нова придобивка и връщане към живота :)

Posted: 20/03/2019, 15:01
by fiat4e
Стопли се и почнахме....
Мотор и скорости свалени, заради вероятен проблем със ск.кутия и по-точно 2-ра скорост.
Взех друга уж безпроблемна, но след отваряне на капака отгоре, видях изронени зъби на средната зъбчатка в единия край и сега се чудя дали всичко ще е ок, въпреки, че продавача ме увери, че е вървяла.
Имам няколко въпроса...
Как се вадят полуоските? Разделихме кутията и ги извадихме с дифернциала, но дотам....
Има страшно големи луфотве в главините на гумите, поне според мен, нормално ли е?
С какво масло трябва да се кара кутията и мотора?