ABARTH 595, 595 SS, 695, 695 SS и 126 & GIANINNI

DeYaN
сър Фичо
Posts: 2935
Joined: 13/08/2005, 02:35
Location: Пловдив
Contact:

Re: ABARTH 595, 595 SS, 695, 695 SS и 126

Post by DeYaN » 16/07/2012, 22:41

Разликата е в разпределителния вал:

595 - 290 градуса
595 SS - 300 градуса
695 - 305 градуса
695 SS - 310 градуса

Според валовете има разлика и в степента на сгъстяване.

Има и по-отворени валове от порядъка на 320 градуса, както и варианти с 4-канална глава и двоен карбуратор, но това вече не са за базовите модели.


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...

DeYaN
сър Фичо
Posts: 2935
Joined: 13/08/2005, 02:35
Location: Пловдив
Contact:

Re: ABARTH 595, 595 SS, 695, 695 SS и 126

Post by DeYaN » 14/06/2016, 20:44

http://classicregister.com/content/how- ... se-esse-ss

Тук можете да научите как да идентифицирате кола, която е минала през завода на Абарт.

Двигателят, освен заводския номер има набито АВА 205 за модел 595 (600 куб.) или АВА 206 за 695 (700 куб.).
201255122144_img173765.jpg
Купето, което е доставяно от Фиат съвсем стандартно, има добавена идентификация ABARTH 105 (за 595) или 106 (за 695) и специфичния сериен номер на Абарт между петолъчки, набито на калника вляво от резервоара, гледано отпред.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...

DeYaN
сър Фичо
Posts: 2935
Joined: 13/08/2005, 02:35
Location: Пловдив
Contact:

Re: ABARTH 595, 595 SS, 695, 695 SS и 126

Post by DeYaN » 16/08/2016, 21:48

http://giannini.free.fr/sitegiannini/Page_19.html

Тази страничка е ъпдейтвана преди 15г., но важи. Историята и моделите на Джанини.


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...

DeYaN
сър Фичо
Posts: 2935
Joined: 13/08/2005, 02:35
Location: Пловдив
Contact:

Re: ABARTH 595, 595 SS, 695, 695 SS и 126 & GIANINNI

Post by DeYaN » 17/08/2016, 14:20

Съдържанието на още една щайга Абарт.
2013119111644_img259886.jpg
И оригинален аспуф:
201311520656_img415930.jpg
20131151919_img171919.jpg
Оригинален ауспух за 500R/126:
marm_6.jpg
RM 1.jpg
RM 2.jpg
RM 3.jpg
RM 4.jpg
RM 5.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...

DeYaN
сър Фичо
Posts: 2935
Joined: 13/08/2005, 02:35
Location: Пловдив
Contact:

Re: ABARTH 595, 595 SS, 695, 695 SS и 126 & GIANINNI

Post by DeYaN » 15/03/2017, 10:44

LA CASSETTA DI TRASFORMAZIONE - инструкции за монтаж.


01 Titel.jpg
02 Inhaltsverzeichnis.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
06.jpg
07.jpg
08.jpg
09.jpg
10.jpg
11.jpg
1 front300.JPG
2 inner page 300.JPG
3 inner page 300.JPG
4 backside 300 without.JPG


http://bicilindriche.blogspot.bg/2011/1 ... zione.html
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...

DeYaN
сър Фичо
Posts: 2935
Joined: 13/08/2005, 02:35
Location: Пловдив
Contact:

Re: ABARTH 595, 595 SS, 695, 695 SS и 126 & GIANINNI

Post by DeYaN » 15/03/2017, 11:22

Карбуратор Dellorto 32-28 FZD.

32-28FZD.jpg
taratura leggibile FZD.jpg
carb_44.jpg
dellortoFZDkit00.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...

DeYaN
сър Фичо
Posts: 2935
Joined: 13/08/2005, 02:35
Location: Пловдив
Contact:

Re: ABARTH 595, 595 SS, 695, 695 SS и 126 & GIANINNI

Post by DeYaN » 09/08/2017, 17:25

Пак по въпроса за радиалната чутурица:
201754171841_img377249.jpg
Forza Abarth!!!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...

DeYaN
сър Фичо
Posts: 2935
Joined: 13/08/2005, 02:35
Location: Пловдив
Contact:

Re: ABARTH 595, 595 SS, 695, 695 SS и 126 & GIANINNI

Post by DeYaN » 17/09/2017, 08:07

Все пак има Радиале в движение. В Швейцария :D
20988329_683824215141983_3488462877204953319_o.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...

DeYaN
сър Фичо
Posts: 2935
Joined: 13/08/2005, 02:35
Location: Пловдив
Contact:

Re: ABARTH 595, 595 SS, 695, 695 SS и 126 & GIANINNI

Post by DeYaN » 17/09/2017, 16:02

Оригинално Джанини
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...

DeYaN
сър Фичо
Posts: 2935
Joined: 13/08/2005, 02:35
Location: Пловдив
Contact:

Re: ABARTH 595, 595 SS, 695, 695 SS и 126 & GIANINNI

Post by DeYaN » 17/10/2017, 22:21

Табло Джанини 126
2013520111953_img299765.jpg
8fd538007a2931b4a4a4c2b63260418d_orig.jpg
ce64a5daec109e9d1d1b2fe0f4b6e366_orig.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...

DeYaN
сър Фичо
Posts: 2935
Joined: 13/08/2005, 02:35
Location: Пловдив
Contact:

Re: ABARTH 595, 595 SS, 695, 695 SS и 126 & GIANINNI

Post by DeYaN » 17/10/2017, 22:44

Табелки от абартов ауспух 126
images (1).jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...

DeYaN
сър Фичо
Posts: 2935
Joined: 13/08/2005, 02:35
Location: Пловдив
Contact:

Re: ABARTH 595, 595 SS, 695, 695 SS и 126 & GIANINNI

Post by DeYaN » 09/07/2019, 00:37

56879320_2092316490865145_7007269264029646848_o96559cc3218d71e5.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...

DeYaN
сър Фичо
Posts: 2935
Joined: 13/08/2005, 02:35
Location: Пловдив
Contact:

Re: ABARTH 595, 595 SS, 695, 695 SS и 126 & GIANINNI

Post by DeYaN » 09/07/2019, 01:32

Live from the Geneva Motor Show: 1964 Fiat Abarth 695 SS

Posted by Ronan Glon

Fiat’s Abarth division is displaying a 1964 695 SS at this year’s Geneva Motor Show. The car is celebrating its 50th anniversary and announcing a new, limited-edition model based on the 21st century 500 that is billed as the fastest regular-production member of Abarth’s current lineup.


Presented at the 1964 edition of the Swiss event, the 695 SS was an evolution of the regular 695 that was based on the Fiat 500D. The 695’s 689cc air-cooled two-cylinder engine was pushed to 38 horsepower – eight more than the 695 – thanks to a host of mechanical modifications such as a increased compression ratio. 38 horsepower is not much on paper but it enabled the lightweight 695 to reach an incredible top speed of 80 mph.

The extra power came at a price, and the 695 SS cost about 695,000 lire when it was new? Coincidence? The world may never know.

https://ranwhenparked.net/2014/03/05/li ... sel-13915



geneva-fiat-abarth-695-ss-5.jpg
geneva-fiat-abarth-695-ss-12.jpg
geneva-fiat-abarth-695-ss-4.jpg
geneva-fiat-abarth-695-ss-3.jpg
geneva-fiat-abarth-695-ss-9.jpg
geneva-fiat-abarth-695-ss-2.jpg
geneva-fiat-abarth-695-ss-7.jpg
geneva-fiat-abarth-695-ss-1.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...

DeYaN
сър Фичо
Posts: 2935
Joined: 13/08/2005, 02:35
Location: Пловдив
Contact:

Re: ABARTH 595, 595 SS, 695, 695 SS и 126 & GIANINNI

Post by DeYaN » 09/07/2019, 01:51

Live from the Frankfurt Motor Show: Fiat-Abarth 595 SS

Posted by Ronan Glon

Fiat’s Abarth division has traveled to the Frankfurt Motor Show to launch the 595 50 Anniversario, a limited edition of 299 cars designed to celebrate the 50th anniversary of the original 595 SS. Much to our delight, the automaker displayed both cars side-by-side on its stand.


The 595 SS is based on the regular 500 city car, a trait that it shares with its modern counterpart. It stands out from the city-dwelling 500 thanks to a white paint job with red graphics on both sides, a “Fiat Abarth 595” emblem on the bonnet and the deck lid and bespoke emblems on the quarter panels. Inside, it features a three-spoke wood-rimmed steering wheel and a full instrument cluster consisting of four Jaeger gauges.

The 595 SS gets its name from the 595cc air-cooled two-cylinder lurking under the decklid. It sends 27 horsepower and 31 lb-ft. of torque to the rear wheels via a four-speed manual transmission, enabling it to reach 62 mph (100 km/h) from a stop in a hair over 31 seconds and reach a top speed of 72 mph (116 km/h).

Fiat designers drew inspiration from the original 595 SS and the new model features a retro-styled livery and period-correct emblems inside and out.

https://ranwhenparked.net/2013/09/11/li ... h-595-ss/
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Ми той умрял, ма... Ко!? Не!!!

[22:17:55] 6liopar: оооооо, не мога аз на [душ] кабина!!! Имам клаустрофобия...
[22:18:33] tekilaaa: каква клаустрофобия бре!? 126 караш, за клаустрофобия ми говориш...

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests